خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه باید رویکرد خود را در حوزه زن و خانواده اصلاح کنیم، گفت: باید تلاش کنیم جلوه زن در اسلام تبیین شود و هویت زن مسلمان احیاء شود این همان چیزی است که مقام معظم رهبری می‌خواهند در جامعه عملی شود.
کد خبر: ۹۱۳۱۱۶۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹

لزوم اصلاح رویکردها در حوزه زن و خانواده/ هویت زن مسلمان باید احیاء شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مینو اصلانی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های همدان که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، اظهار داشت: رسالت و وظیفه ما به عنوان یک زن این است که در راه انقلاب کارهایی را انجام دهیم و در گام دوم انقلاب در تشکیلات بسیج اقداماتی داشته باشیم.

وی گفت: در گام دوم انقلاب ما باید تلاش کنیم و در راستای اجرایی کردن گام دوم انقلاب به خصوص سبک زندگی قدم برداریم.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به نقش تربیتی زن در قرن حاضر ابراز داشت: اگر زن در قرن حاضر نقش تربیتی خود را از دست بدهد زحمات انبیاء الهی از بین رفته است چراکه ساختارهای رسمی و غیررسمی یک جامعه اسلامی باید به گونه‌ای رقم بخورد که زنان نقش خود را به خوبی جامه عمل بپوشانند و بتوانند محقق کنند.

وی تصریح کرد: ما برای نگاه به تمدن اسلامی برای حقوق زنان به پنج نظام شغلی نیاز داریم؛ نظام شغلی نیمه، پاره وقت، دور کار، تمام وقت و پروژه‌ای که باید به صورت نظام‌مند باشد.

اصلانی با بیان اینکه باید رویکرد خود را در حوزه زن و خانواده اصلاح کنیم، ابراز داشت: به جرأت می‌توان گفت حوزه زنان در دولت به سمت فمنیستی پیش می‌رود.

وی گفت: لایحه خشونت که به نام دفاع از خانواده است کاملاً به معنای فروپاشی بنیان خانواده است که اگر مرد به زن حرفی بزند زن می‌تواند برود از او شکایت کند و مرد را از یک ماه تا سه سال زندانی کند، بر این اساس مرد عملاً هیچ کاری در خانواده نمی‌تواند انجام دهد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور ابراز داشت: ما باید در بین نخبگان جامعه به دنبال راهکار برای تحلیل وضعیت جامعه داشته باشیم با وجود اینکه راهکارهای بسیاری وجود دارد.

وی در خصوص تساوی جنسیتی تصریح کرد: تساوی جنسیتی در سند ۲۰۳۰ مطرح شده و این همان چیزی است که غرب را به زمین زده و این به معنای این است که غرب هیچ تفاوت تکوینی و تشریعی قائل نیست و باید برای تبعات آن بحث و بررسی صورت گیرد.

اصلانی در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم جلوه زن در اسلام تبیین شود و هویت زن مسلمان احیاء شود این همان چیزی است که مقام معظم رهبری می‌خواهند در جامعه عملی شود و اگر این کار را انجام دهیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.
لزوم اصلاح رویکردها در حوزه زن و خانواده/ هویت زن مسلمان باید احیاء شود

انتهای پیام/

ارسال نظرات