نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب تاکید کرد

لزوم اجرای سیاست های تشویقی و تسهیل گری برای ازدواج جوانان

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اجرای سیاست های تشویقی و تسهیل گری در مورد ازدواج جوانان را یکی از ضرورت های جامعه دانست.
کد خبر: ۹۱۲۹۰۳۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی با سمن های حوزه جوانان و آیین تجلیل از جوانان برتر گفت: رصد و پایش مسائل حوزه جوانان یک ضرورت قطعی است و برگزاری چنین جلساتی که فرصت بحث و تبادل نظر را فراهم می کند، بسیار مغتنم است.

وی اجرای سیاست های تشویقی و تسهیل گری در مورد ازدواج جوانان را یکی از ضرورت های جامعه دانست و افزود : جوانان ما در کشور با مشکلات جدی مواجه هستند، میانگین سن ازدواج دختران به ٢٤ و پسران به ٢٨ سال رسیده است.

کریمی بیان کرد: افزایش وام ازدواج از ١٥ میلیون تومان به ٣٠ میلیون تومان، نشان از دغدغه مجلس برای ایجاد تسهیلات مناسب و تلاش برای توسعه امکان ازدواج برای جوانان دارد.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث اشتغال دغدغه جدی دیگر جوانان ما است که متاسفانه علیرغم تمام تلاش ها که در کشور برای ایجاد شغل صورت می گیرد، همچنان با خیل میلیونی بیکاران مواجه هستیم و بسیاری از مشکلات جوانان ما چه در حوزه آسیب های اجتماعی و چه در حوزه تاخیر در ازدواج ناشی از پدیده بیکاری است.

وی تاکید کرد : قطعا یکی از آثار مثبت نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان "رونق تولید" می تواند ایجاد اشتغال گسترده و رفع بیکاری جوانان باشد.

کریمی تصریح کرد : مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید ویژه بر نقش جوانان و مخاطب قرار دادن آنان داشتند، لذا نباید از ظرفیت جوانان غافل بود.

وی اضافه کرد : وقتی دستاوردهای ٤٠ ساله انقلاب اسلامی را مرور می کنیم، هرجا دستاوردی حاصل شده حضور و نقش آفرینی جوانان بسیار بارز بوده است.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد : طرح مجلس شورای اسلامی برای تفکیک وزارت ورزش و جوانان و تاسیس مجدد سازمان مستقلی برای تولیت امور جوانان در کشور که در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسیده و به صحن خواهد آمد، نشان از وجود دغدغه و نگرانی در مجلس برای امور جوانان دارد.

ارسال نظرات