خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

کوتاهی در انجام رسالت‌های الهی در قیامت ما را به حسرت مبتلا می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: شاید کسی نماز بخواند اما اهل دروغ، غیبت، ظلم و رباخواری هم باشد، اما اقامه کنندگان نماز به هیچ کدام از این گناهان ملبس نیستند زیرا اقامه نماز از منکر و فحشا جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۱۲۶۸۸۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست معرفتی ائمه جماعات دانشگاه‌های استان قزوین با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در قرآن کریم موقعیت‌ها و عناوین عجیبی وجود دارد و ما باید نسبت به این موقعیت‌ها حریص بوده و از این فضاها بهترین بهره را ببریم.

وی افزود: در قرآن کریم نسبت به جهاد در راه خدا سفارش زیادی شده است و در روز قیامت زمانی که جهادگران را فرامی‌خوانند مقام و جایگاه و موقعیت آنها بسیار والاست و ما نسبت به جایگاه آنها دچار حسرت می‌شویم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: دوران مبارزات شاهنشاهی، هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم شرایطی بود که هرکدام از ما می‌توانستیم با استفاده از این فرصت‌ها جزو جهادگران محسوب شویم، اما شاید ما با دچارشدن به روزمرگی این فرصت‌های بی‌بدیل را از دست می‌دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: روز قیامت آمران به معروف و ناهیان منکر در نزد خدای متعال جایگاه عظیمی دارند و اگر ما با داشتن منبر و تریبون برای تحقق این واجبات الهی کوتاهی کرده باشیم در آن روز دچار خسارت می‌شویم.

وی اذعان کرد: مقام معلمی و تعلیم و تربیت فرصت ارزشمندی است و ما هر زمانی که فرصتی یافتیم باید یک حقیقت معرفتی و روح بخش را به دیگران منتقل کنیم اگر این فرصتها استفاده نشود ما دچار حسرت خواهیم شد.

 

 

آیت‌الله عابدینی با اشاره به یکی از نام‌های روز قیامت به نام "یوم الحسرت" ابراز کرد: در این روز حتی بسیاری از انسان‌هایی که از فرصت‌های دنیویی بهره برده‌اند دچار حسرت می شوند که چرا بیشتر از این بهره نگرفته‌اند.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه برای بهره‌گیری از هدایت قرآن باید اقامه نماز را جدی بگیریم، عنوان کرد: خدای متعال به طلاب و عالمان دینی فرصت‌های بیشتری نسبت به دیگر مردم برای بهره گیری از موقعیت‌های مختلف را داده است، یکی از این فرصت‌ها اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه نمازخواندن با اقامه نماز متفاوت است، بیان کرد: شاید کسی نماز بخواند اما اهل دروغ، غیبت، ظلم و رباخواری هم باشد، اما اقامه کنندگان نماز به هیچ کدام از این گناهان ملبس نیستند زیرا اقامه نماز از منکر و فحشا جلوگیری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: فرصت تبلیغ دین یکی از فضاهایی است که هرچقدر در مسیر گسترش آن تلاش کنیم، شاید در روز قیامت حسرت زده شویم که چرا بیشتر از این تلاش نکردیم، تبلیغ دین با منبری بودن و ملبس بودن متفاوت است.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: در قرآن کریم تاکید زیادی بر استقامت در راه خدا شده است که مبارزان انقلابی و ایثارگران دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم جزو این استقامت‌گران هستند که بر تمام این سختی‌ها با شیرینی تمام صبر می‌کنند.

 

 

وی افزود: استقامت بر دین باید در همه فضاهای زندگی دیده شود و نباید به دلیل خوشایند مردم یا برخی جریان‌ها و اشخاص دین خود را زیر پا بگذاریم، بلکه باید به تکلیف دینی خود عمل کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند؛" بر شما باد به بزرگداشت قرآن و کاری کنید که قرآن امام و پیشوای شما قرار بگیرد و در زندگی به رهبری قرآن کریم حرکت کنید."

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: برای دستیابی به آرامش و دوری از نگرانی ها و وحشت‌های زندگی و پایبندی به مبانی دینی باید به قرآن کریم پناه ببریم، زیرا ما باید نور هدایت را از آیات قرآن و اهل بیت(ع) دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار قرآن ناطق هستند، تصریح کرد: امام رضا (ع) فرمودند:" خدا رحمت کند بنده‌ای را که امر ما را زنده کند، کسی که علوم ما را فرا بگیرد و به دیگران بیاموزد."

وی در پایان گفت: هیچ چیزی جاذبه کلام ائمه (ع) را ندارد و مردم زمانی که نفوذ و شیرینی کلام ائمه(ع) را درک کنند به سوی دین جذب می‌کند، زیرا کلام خدا و اهل بیت(ع) به گونه‌ای نیست که مردم بگویند به ما مربوط نمی‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها