پاسدار کسی است که در حساس ترین لحظه های تاریخ، همچون دژی مستحکم، مردانه و شجاعانه برای رسیدن به حق و حقیقت و حفظ جامعه از سقوط و تباهی، گام برمی دارد.
کد خبر: ۹۱۲۵۲۵۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری ؛ کارشناس مسائل دینی و مذهبی گفت: فرا رسیدن سوم شعبان المعظم، سالروز ولادت سید و سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان امام حسین (علیه السلام) که به ابتکار معنادار امام راحل  روز پاسدار نامگذاری شد را به آحاد پاسداران انقلاب اسلامی که به حق در زمره امانتداران «اسلام»، «ولایت» و «انقلاب» در عصر حاضر می درخشند، تبریک و تهنیت می نمایم.

حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی  افزود: پاسداری معنای گسترده ای دارد؛ پاسداری از مرزها، پاسداری از ارزش ها، پاسداری از جامعه اسلامی، پاسداری از نفس و...، پاسداری گاه با نیروی بازو و گاه با سخن گفتن و بیان حقایق صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: پاسداری انقلاب اسلامی، تنها یک لفظ نیست، یک واقعیت است. بدین معنا که اگر کسی بخواهد برخلاف مسیر اسلام عملی انجام دهد، وظیفه هر مسلمانی است که از اسلام و ارزش های اسلام پاسداری کند.

رضی تصریح کرد: به تعبیر حضرت امام خمینی رحمه الله علیه، پاسداری از اسلام و قرآن کریم، همان صراط مستقیمی است که در نماز از خدا طلب می کنیم؛ بنابراین، پاسدار بودن فقط به داشتن لباس و نشان نظامی نیست. مرزبانان کشور، نیروهای انتظامی، دانشمندان عرصه علم و پژوهشگران، هر یک از کیان و استقلال و شرف کشور دفاع می کنند به نوعی پاسدار به شمار می آیند.

وی در دامه افزود: پاسداران، مظهر اقتدار و افتخار ایران اسلامی هستند، پاسدار کسی است که در حساس ترین لحظه های تاریخ، همچون دژی مستحکم، مردانه و شجاعانه برای رسیدن به حق و حقیقت و حفظ جامعه از سقوط و تباهی، گام برمی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی خاطر نشان کرد: اینک در شرایطی این روز خجسته را جشن می گیریم که تحت رهبری خردمندانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدّ ظلّه العالی) و حضور قدرتمند سپاه پاسداران و نیروهای سایر دستگاه های مرتبط، تمامی دسیسه های استکبار جهانی و صهیونیست در منطقه یکی پس از دیگری با شکست مواجه گردیده است و به اذعان دوست و دشمن هیچ معادله ای بدون حضور و موافقت ایران اسلامی به سرانجام نخواهد رسید.

رضی با تبریک مجدد خجسته‌ زادروز حضرت امام حسین(علیه السلام ) و قمر بنی هاشم(علیه السلام)، به گرامیداشت روز پاسداران و جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی و تعظیم به مقام شامخ شهیدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی گفت: سپاه رشد، پویایی و بالندگی خود را که در عرصه‌های سخت و پرخطر رویارویی با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی بدست آورده است، مرهون اطاعت از ولایت فقیه و اجرای فرامین و منویات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری  امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و نیز پشتوانه مردمی خود می‌داند.

این کارشناس مسایل دینی و فرهنگی تأکید کرد: سپاه با تأسی به توصیف مسئولیت‌آور بنیانگذار جمهوری اسلامی که "اگر سپاه نبود، کشور هم نبود" ، همراه با ارتش غیور و دلاور و سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و تامین امنیت و دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و ایران عزیز لحظه‌ای دریغ نخواهد کرد.

ارسال نظرات