مدیرکل هواشناسی استان مرکزی خبر داد

ثبت 433 میلیمتر بارندگی در استان مرکزی

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: 433 میلیمتر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در این استان به ثبت رسیده است که میزان این بارندگی ها نسبت به بلند مدت، 5 برابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۳۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهاروند مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در نشست شورای اداری استان مرکزی گفت: 433 میلیمتر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در این استان به ثبت رسیده است که میزان این بارندگی ها نسبت به بلند مدت، پنج برابر افزایش یافته است.

وی افزود: شهرستان های خنداب، کمیجان و شازند به ترتیب در این مدت بیشترین بارندگی را داشته اند.

بهاروند ادامه داد: در فروردین امسال 220 میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده که بیش از سه برابر بارندگی های عادی این ماه است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: بارندگی های عادی در اردیبهشت ماه هر سال در این استان 60 میلیمتر است که بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال این میزان بارندگی ها بیشتر خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی:

کاهش 30 درصدی تلفات جاده‌ای در استان مرکزی

حمید غیاثی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: 280 هزار اقامت در نوروز امسال در اماکن اقامتی از جمله ستاد اسکان آموزش و پرورش، سالن های ورزشی، مجتمع های گردشگری و هتل های این استان انجام شده است.

وی افزود: بیش از 14 میلیون تردد وسیله در این مدت در جاده های استان مرکزی ثبت شده که این ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 در صد افزایش یافته است.

غیاثی ادامه داد: استان مرکزی با تردد این میزان وسیله نقلیه از جاده های آن، رتبه دوازدهم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: گفت: 19 نفر در جاده های این استان جان خود را از دست دادند که تعداد این افراد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

ارسال نظرات