نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

یاری‌رساندن به سیل‌زدگان وظیفه همه است/لزوم اقدامات موثر پیشگیرانه قبل از وقوع حوادث طبیعی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به سیل اخیر در برخی از استان‌های کشور گفت: بایستی در این وضعیت که بسیاری از هم وطنان‌مان دچار خسارت شده‌اند به یاری آنان بشتابیم و کمی از مصیبت آنان بکاهیم.
کد خبر: ۹۱۲۲۸۰۰
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک با اشاره به سیل اخیر در برخی از استان‌های کشور گفت: بایستی در این وضعیت که بسیاری از هم وطنان‌مان دچار خسارت شده‌اند به یاری آنان بشتابیم و کمی از مصیبت آنان بکاهیم که این کار بسیار با ارزشی است.

وی ضمن تسلیت به خانواده قربانیان افزود: برای مصدومین این حادثه نیز آرزوی سلامتی و عافیت داریم و از تمامی دستگاه ها و مسئولینی و در راس آنان مقام معظم رهبریکه کمک کردند تا این مشکلات کمتر شود  تشکر می کنیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بر لزوم مدیریت آب پشت سدها برای جلوگیری از مشکلات آتی افزود: در استان‌ها به ویژه در خوزستان به علت ورودی آب زیادی که در پشت این سدها از رودخانه های متفاوت شاهدیم این موضوع باید جدی گرفته شود تا شاهد مشکلات این چنینی در آینده نباشیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم توجه به بحث آبخوان داری و آبخیزداری تصریح کرد: همه باید برای حل مشکل کم آبی که بحثی ملی است تلاش کنیم و با افزایش آبخیزداری و آبخوان داری کشور را از بحران خشکی رها کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: معماران و مهندسان باید هوشیارانه عمل کنند، بی دقتی و سهل انگاری در کشور زیاد مشاهده می‌شود.

وی  ادامه داد: تبدیل مسیر سیلاب شهر شیراز به خیابان کاری اشتباه بوده قبل از انجام چنین کارهایی بایستی محاسبات لازم را انجام داد؛ متاسفانه این کار غلط باعث شد تا مردم شیراز از ورود سیلاب به شهر آسیب ببینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در ادامه به سیل آق‌قلا هم اشاره کرد و گفت: در سیل آق قلا نحوه ساخت راه آهن در اطراف شهر اشتباه بود چراکه این راه‌آهن مانند یک دژ مانع خروج آب از شهر شد؛ اگر از ابتدا یک پل برای آن می ساختند این مشکل را شاهد نبودیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: باید از مسئولین این سوال را پرسید که چرا تخریب این راه آهن برای خروج سیلاب از شهر بعد از 72 سال انجام شد؟

وی با بیان اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند رفتار با حوادث دو گونه می تواند باشد، افزود: یک نوع رفتار و برخورد با حوادث پیشگیرانه، مبتکرانه، حکیمانه و فعالانه و نوع دیگر آن برخوردی منفعلانه بوده که برخوردی اشتباه و غلط است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به روز جمهوری اسلامی افزود: چهل سال قبل ملت ایران با بیش از 98 درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند و در این سال‌ها نشان دادند که از اصول انقلاب که عدالت خواهی، حمایت از مظلوم، خدمت به مردم، شایسته سالاری و ... است، برنگشته‌اند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه همه باید با قدرت و به طور جدی در تمامی صحنه ها حاضر شویم، گفت: بایستی مبارزه با فساد، فحشا، دشمنان خارجی، توطئه های داخلی، منکرات، استکبار و اسلام‌ستیزی، تحریم‌ها، فسادهای داخلی و ... اهتمام ویژه‌ای داشت و در این راستا دستگاه های قضایی و نظامی باید جدی‌تر وارد عمل شوند.

وی با انتقاد از تعطیلی ادارت و دستگاه‌ها در آستانه نوروز تا بعد از تعطیلات افزود: این همه تعطیلات برای کشور ما مثل سم است، هیچ کشوری این مقدار تعطیلات با هزینه های سرباری ندارد؛ باید ادارات دولتی از 5 فروردین فعال باشند و مدیران و کارگران و همگی 10 برابر سال‌های گذشته فعالیت و کار کنند تا در سال «رونق تولید» بتوان در دهان آمریکا زد. بدانیم که با تنبلی، سهل انگاری و فرار از مسئولیت کشور پیشرفت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات