خبرهای داغ:
دادستان قزوین:

باید در نظام بهره‌برداری از منابع طبیعی باید بازنگری شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تا زمانی که حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بعنوان یک دغدغه و آسیب برای افراد جامعه جا نیفتاده باشد شرایط روز بروز بدتر خواهد شد بنابراین فرهنگ سازی در بین افراد جامعه می تواند نقش موثری داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۱۸۹۱۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد قاسمی در مراسم ویژه حفاظت و قانون که بمناسبت هفته منابع طبیعی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، گفت: متاسفانه قوانینی که در حال حاضر در عرصه منابع طبیعی در کشور وجود دارد به روز رسانی نشده و باید بازنگری انجام گیرد تا قوانین کاربرد بیشتری در جامعه داشته باشد .
وی اظهار داشت: وجود متولیان متعدد و مختلف در دستگاه های دولتی باعث شده دست متخلفان باز باشد و بتوانند به راحتی سوءاستفاده کنند.
دادستان مرکز استان در ادامه گفت: با تمام اقداماتی که در راستای حفظ و صیانت از منابع طبیعی انجام شده متاسفانه هنوزشاهد آسیب های زیادی در عرصه منابع طبیعی هستم بنابراین باید تغییر در رفتار تک تک افراد جامعه ایجاد شود.
قاسمی افزود: بسیاری از مدیران تصمیم گیر در استان، صرفا تصمیمات و دستوراتشان پشت میز اداری است و بازخورد آن رانمی بینند، باید مدیر از نزدیک در جریان دستوراتی که می دهد قرار گیرد.
این مقام قضایی استان تاکید کرد: تا زمانی که حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بعنوان یک دغدغه و آسیب برای افراد جامعه جا نیفتاده باشد شرایط روز بروز بدتر خواهد شد بنابراین فرهنگ سازی در بین افراد جامعه می تواند نقش موثری داشته باشد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: توسعه جزیی انکارناپذیر در جامعه است و هر توسعه ای معایب و محاسنی دارد بنابراین باید پیوست منابع طبیعی در توسعه مد نظر قرار گیرد و صرفا نگاه سرمایه گذاری از باب توسعه نباشد و منابع طبیعی حفظ شود.
قاسمی یاد آور شد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم در صیانت از منابع طبیعی امری ضروری است زیرا وقتی منابع طبیعی دستخوش تغییرات شود هر چقدر هم که آن بناها تخریب شوند اراضی کشاورزی و منابع طبیعی به حالت اولیه خود باز نمی گردند.
وی تاکید کرد: پیشگیری در مراحل اولیه و جلوگیری از تخریب و تعرض به اراضی منابع طبیعی؛ هزینه های کمتری دارد که باید به این مهم توجه شود.
این مقام قضایی در پایان از کلیه دستگاه های اجرایی استان خواست تا پشتیبان و حامی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در امر صیانت از منابع طبیعی استان باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها