خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

کمک حامیان قزوینی به ایتام از میانگین کشوری بالاتر است

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر کمک های پرداختی به هر یتیم از محل مساعدت حامیان در استان قزوین با رقم ماهیانه 370 هزار تومان در ماه، از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۹۱۱۸۵۶۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام (ره) تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی تأسیس شد.

وی ادامه داد: این اقدام امام (ره) نشان از اهمیت کار رسیدگی به محرومان دارد و امروز کمیته امداد امام (ره) برای رسیدگی به نیازمندان از ظرفیت های مختلف استفاده می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر در استان قزوین 400 هزار خانوار با جمعیت یک میلیون و 275 هزار نفری داریم که از این میزان 170 هزار خانوار در قالب مشترک صنادیق صدقات و مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد ارتباط مستمر دارند.

وی افزود: هم اکنون هزار و 700 یتیم در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد هستند که حامیان به طور مستمر کمک های خود را به آنها اهداء می کنند البته در حال حاضر کمک های پرداختی به هر یتیم از محل مساعدت حامیان در استان قزوین با رقم ماهیانه 370 هزار تومان در ماه، از میانگین کشوری بالاتر است.

مومنی گفت: تاکنون در استان قزوین 25 مرکز نیکوکاری به دست مردم ایجاد شده که امیدواریم با فعالیت بیشتر این مراکز، کار رسیدگی به محرومان هرچه بیشتر به مردم واگذار شود و در برخی مناطق کار جمع آوری صندوق های صدقات به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

وی با اشاره به اقدامات مختلف در حوزه مسکن عنوان کرد: یکی از اقدامات برای توانمند سازی مددجویان، رفع دغدغه مسکن است از این رو طی سال گذشته و سال جاری سه هزار و 500 مورد خدمات مسکن، اعم از تعمیر و احداث و بهسازی مسکن مددجویی در استان قزوین انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: تلاش می کنیم تا با همکاری استانداری، سپاه استان و بسیج سازندگی استان در زمینه نهضت مسکن روستایی کار ساخت هزار و 100 واحد مسکونی روستایی را در سال 98 آغاز کنیم تا بستر زندگی شایسته تری را برای مددجویان مناطق روستایی فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: طی سال جاری 9 هزار جهیزیه به دختران در شرف ازدواج اهداء شده است و از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان نیز به شش هزار مددجو و نیازمند وام کارگشایی از سه تا پنج میلیون تومان به صورت قرض الحسنه واقعی پرداخت شده است.

مومنی یادآورشد: مردم استان قزوین در عرصه های مختلف مشارکت اجتماعی خوبی دارند که خوشبختانه در زمینه کار نیکوکاری نیز این مشارکت را شاهد هستیم به طوری که طی سال جاری نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد 75 درصدی را در مشارکت مردمی در مجموع طرح های مختلف شاهد هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها