خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

زندگی و شغل ما باید بندگی باشد

امام جمعه کرمانشاه گفت: امیدواریم در گام دوم انقلاب اقتصادی تقویت شده و مستقل داشته باشیم و بر تولید انبوه و با کیفیت بیافزاییم و توزیع عادلانه را سرلوحه مسائل اقتصادی قرار دهیم.
کد خبر: ۹۱۱۶۵۳۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱
 امیدواریم در گام دوم انقلاب اقتصادی تقویت شده و مستقل داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان با اشاره به مسأله عبادت و ابعاد معنوی آن، اظهار داشت: عبادت دارای ابعاد و معنای بسیاری است، بخشی از بُعد آن فکری است، بدان معنی که تصمیم و فکر ما الهی باشد.

وی ادامه داد: بخشی از عبادت به صورت عبادت عملی است، بدان معنی که عمل و رفتار و حرکت ما الهی باشد و همچنین اخلاق ما باید مورد رضایت خداوند تبارک تعالی باشد.

آیت الله علما با اشاره بر ضرورت انتخاب عبادت در زندگی، خاطر نشان کردند: زندگی و شغل ما باید بندگی باشد چرا که هیچ سرمایه‌ای بهتر و بالاتر از عبادت و بندگی خداوند نیست. در حدیثی از پیامبر داریم که خوش بحال کسی که عبادت را شغل خود قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام اسفند ماه خاطر نشان کرد: 14 اسفند روز تاسیس کمیته امداد حضرت امام (ره) است و انتخاب این روز در سال های ابتدای انقلاب به معنی توجه خاص امام خمینی (ره) به ضعفا است.

آیت الله علما با اشاره به دیدار ریاست جمهوری سوریه با مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به آقای بشار اسد عنوان قهرمان جهان عرب را دادند و این به دلیل استقامت سوریه در مقابل داعش است.

وی ادامه داد: مسؤولین امریکا اعتراف کردند که برای مبارزه با سوریه به بیش از 120 کشور مسافرت کرده و حمایت آنها را برای حمله به سوریه جلب کرده‌اند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان این نکته که از 70 کشور در قالب داعش به سوریه نیرو اعزام شد، یادآور شد: سوریه در مقابل تمام جهان عرب و تمام اروپا مقاومت کرد.

آیت الله علما با اشاره به جلسه مقام معظم رهبری با مداحان در روز ولادت حضرت صدیقه کبری، خاطرنشان کرد: وظیفه مداحان است که اهداف انقلاب را در اشعار خود بگنجانند و تعاریفی همچون نماز و امر به معروف‌و‌نهی از منکر را در قالب شعر در جامعه ترویج کنند.

وی ادامه داد: مساله دیگر حفظ و تقویت بنیاد خانواده است و امروزه با توجه به حضور رایانه و فضای مجازی و رسانه‌های معاند این وظیفه مداحان است که این مسائل را در جامعه خنثی کرده و به اهمیت حفظ خانواده و حفظ ارزشهای ان تاکید کنند.

آیت الله علما در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در گام دوم انقلاب اقتصاد تقویت شده و مستقل داشته باشیم و بر تولید انبوه و با کیفیت بیافزاییم و توزیع عادلانه در مسائل اقتصادی را سرلوحه قرار دهیم.

ارسال نظرات