خبرهای داغ:
معاون بازرسی و نظارت ستاد امر به معروف استان همدان:

وظیفه ستاد امر به معروف زنده کردن فرهنگ مطالبه‌گری است

معاون بازرسی و نظارت ستاد امر به معروف استان همدان با تاکید اینکه وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنده کردن فرهنگ مطالبه‌گری است، گفت: این ستاد وظیفه احیای فرهنگ مطالبه‌گری مردم از نظام، روسا، مدیران و دستگاه‌ها است ضمن اینکه مطالبات باید مشروع باشد.
کد خبر: ۹۱۱۵۹۵۹
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

وظیفه ستاد امر به معروف زنده کردن  فرهنگ مطالبه‌گری استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی‌اصغر نادری در جلسه توجیهی اعضای شورای امربه معروف و نهی از منکر صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به ضرروت تشکیل شورای امر به معروف در ادارات و دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه مهم و همگانی است که باید تمام دستگاه‌های اجرایی در این زمینه ورود جدی و اثرگذار داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام راحل اهمیت ویژه‌ای برای موضوع امر به معروف و نهی از منکر قائل بودند، به حکم تشکیل اداره «امر به معروف و نهی از منکر» به شورای انقلاب‌ در سال 58 توسط امام راحل اشاره و بیان کرد: به موجب این حکم شورای انقلاب اسلامی ماموریت دارد که اداره‌ای به اسم «امر به معروف و نهی از منکر» در مرکز تاسیس و شعبه‌های آن در تمام کشور گسترش پیدا کند.

معاون بازرسی و نظارت ستاد امر به معروف استان همدان با بیان اینکه به فرموده امام(ره) در این حکم، اداره «امر به معروف و نهی از منکر» مستقل و در کنار دولت انقلابی اسلامی و ناظر به اعمال دولت و ادارات دولتی و تمام اقشار ملت است، گفت: بر اساس این حکم دولت انقلاب اسلامی مامور است که اوامر صادره از این اداره را اجرا کند و این اداره مامور است که در سراسر کشور از منکرات به هر صورت که باشد جلوگیری کند و حدود شرعیه را تحت نظر حاکم شرعی یا منصوب از قِبَل او، اجرا کند و احدی از اعضای دولت و قوای انتظامی حق مزاحمت با متصدیان این اداره ندارند.

وی بر ضرورت احیای این فریضه الهی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: حکم تشکیل اداره «امر به معروف و نهی از منکر» توسط امام(ره) به دلیل مظلومیت این فریضه الهی است و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه وظیفه همگانی است.

نادری با اشاره به  جایگاه شورای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: از میان تمام واجبات الهی تنها واجبی که در قانون اساسی دارای اصل مستقل است، فریضه امر به معروف است که اصل 8 قانون اساسی بر این موضوع دلالت دارد.

وی در توضیح اصل 8 قانون اساسی تصریح کرد: در جمهوري اسلامي ايران دعوت به خير، امر به معروف و نهي از منكر وظیفه همگاني و متقابل بر عهده مردم نسبت به يكديگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است که شرايط و حدود و كيفيت آن را قانون معين می‌کند.

معاون بازرسی و نظارت ستاد امر به معروف استان همدان امر به معروف را از موثرترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه‌های تعامل اجتماعی دانست و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای عمومی است و علاوه بر این، در جمهوری اسلامی نهادهایی به‌طور ویژه این فریضه را دنبال می‌کنند که  ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر یکی از آنها است.

وی با اشاره به ضوابط تشکیل شوراهای امربه معروف  و زیرساخت‌های آن وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر را نظارت براجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: شورای امر به معروف در هر دستگاه موظف است بر اساس قانون، دستورالعمل‌ها و شرح وظایف مشخص شده به آن وظیفه ذاتی خود در مجموعه دستگاه بپردازد.

نادری با تاکید اینکه وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنده کردن  فرهنگ مطالبه‌گری است، تصریح کرد: این ستاد وظیفه احیای فرهنگ مطالبه‌گری مردم از نظام، روسا، مدیران و دستگاه‌ها است ضمن اینکه مطالبات باید مشروع باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان از ساماندهی 760 نفر در بحث نظارت همگانی در سطح استان خبر داد و یادآور شد: این افراد طلایه‌داران معروف نامیده می‌شوند که آموزش‌های لازم را دیده و حکم دریافت کرده‌اند که فعالیت آنها در راستای رصد تمام دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات