خبرهای داغ:
کارشناس مسائل خانواده:

مفهوم آرامش باید به خانواده ها بازگردد

حجت الاسلام علم الهدی گفت: مفهوم آسایش با رفاه و هر مفهوم دیگری معنای نختلفی دارد که از باطن هر فرد ایجاد می شود و همه زندگی ها برای رشد به معنای واقعی آرامش نیاز دارند.
کد خبر: ۹۱۱۵۸۳۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جشن میلاد کوثر(روز زن) به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به همت بسیج جامعه زنان شهرستان تاکستان و با حضور بانوان مشغول در اداره های تاکستان، عموم بانوان و با حضور فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام علی (ع) تاکستان در سالن میهن این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم حجت السلام محمد باقر علم الهدی با مقایسه زندگی امروز با زندگی حضرت امیر و فاطمه الزهرا بیان کرد: آسایش نعمتی ست که خدای متعال در اختیار بشر گذاشته و امروزه بشر برای بدست آوردن این آسایش و رفاه برای خود چه امکاناتی فراهم می کند، چه برنامه هایی برای خود در نظر می گیرد!
علم الهدی گفت: این نکته نباید فراموش شود که آسایش و رفاه با آرامش واقعی متفاوت است، کسانی هستند که غرق در آسایش و رفاه هستند ولی آرامش قلبی و باطنی ندارند به گونه ای ذهنشان آشفته و پریشان است که به قرص خواب رو می آورند، ازین رو آسایش و رفاه در زندگی شرط لازم ولی کافی نیست.
این کارشناس مسائل دینی ابراز کرد: زندگی وقتی معنا پیدا می کند که در آن آرامش نیز حاکم باشد ولی متاسفانه در زندگی امروزه می بینیم که در این زندگی های پر از آسایس و رفا هنوز هم، هم چشمی ها و مقایسه ها زندگی ها را تلخ و سخت کرده است.
وی اذعان کرد: متاسفانه امروزه ارتباط صمیمی بین زنان و شوهران کمتر دیده می شود و این نشان می دهد که زندگی امروزه از زندگی فاطمی فاصله گرفته است.
علم الهدی تبیین کرد: آرامش یک فریضه الهی است که نقش آن به مراتب از آسایش و رفاه در زندگی بالاتر است، زندگی حضرت امیر و فاطمه (س) یک چنین زندگی بود که با نبود امکانات و رفاه در آن زمان این دو بزرگوار زندگی آرامی داشتند و حضرت زهرا این بانوی گرامی اسلام در 9 سال زندگی که با امیر المومنین داشتند چیزی بیش از توان حضرت امیر از او درخواست نکردند.
وی افزود: روزی حضرت امیر به فاطمه فرمود در این 9 سال زندگی، تو از من هیچ طلب نکرده ای، از من چیزی بخواه بگزار برایت فراهم کنم، و ایشان این درخواست را چندین بار تکرار کرد وچون فاطمه (س) این درخواست را به کرار شنید چنین گفت: یا علی می ترسم چیزی طلب کنم که تو نتوانی آن را فراهم کنی و یا به مشقت افتی و من این کار را دوست ندارم.
این استاد اخلاق با تاکید بر جایگاه زن در خانواده گفت: زندگی در راه روش فاطمه الزهرا (س) به زندگی صفا و صمیمیت می بخشد از این رو پشت هر مرد موفقی یک زن موفق حضور دارد و نقش زن در زندگی بسیار مهم و حساس است.
علم الهدی گفت: ازین رو پیامبران و امامان ما همیشه از زن به نیکی سخن گفتند و زنان را به اطاعت از شوهرانشان سفارش می کنند.
گفتنی است در پایان از مادران و همسران شهدا و جانبازان و ایثارگران و مادران و خواهران محجبه تجلیل و به رسم یاد بود جوایزی اهداشد.
7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها