خبرهای داغ:
معاون علمی فناوری رییس جمهور:

هیچ اقتصادی برپایه منابع زیرزمینی،پیشرفت نمی کند/پژوهش،با پول دولت نتیجه نمی دهد

ستاری عنوان کرد:هیچ کشور و اقتصادی در دنیا برپایه منابع زیرزمینی نمی تواند پیشرفت کند و این یک اصل در اقتصاد است.
کد خبر: ۹۱۱۵۶۰۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سورنا ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهور در شورای اقتصاد مقاومتی استان که با حضور استاندار و مسوولان دستگاههای استان در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد:استان قزوین قابلیتهای بزرگی دارد و دانشگاههایی با بیش از صدهزار دانشجو و بیش از هزار هیات علمی از شاخصه های استان می باشد.

وی گفت:وجود دانشگاه باید برای کشور کارافرینی کند. پایه دانشگاه نیروی انسانی است که بتواند تحول ایجاد کرده و کارآفرینی کند. اگر ما محیط درستی داشته باشیم این تعداد دانشجو می تواند ایجاد اشتغال کرده و اقتصاد را به جایگاه بالایی برساند.

معاون علمی فناوری رییس جمهور اظهار کرد:تعداد شرکتهای دانش بنیان امسال به بیش از ۴۲۰۰ شرکت رسید و شصت هزار میلیارد تومان درآمدزایی این شرکت ها در سال گذشته بوده است.

ستاری عنوان کرد:هیچ کشور و اقتصادی در دنیا برپایه منابع زیرزمینی نمی تواند پیشرفت کند و این یک اصل در اقتصاد است.

وی افزود:اگر استان بجایی برسد که به نیروی انسانی بها دهد مهاجرت کاهش یافته و اقتصاد رونق می یابد. اقتصاد دانش بنیان به واسطه پول ایجاد نمی شود بلکه احتیاج به محیط سازنده دارد.
رییس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد:نسل جدیدی از کارافرینان در حال تولد هستند که توانسته اند درامدهای چند هزار میلیاردی را برای کشور به ارمغان آورند.

ستاری با اشاره به صرف هزینه های زیاد در بخش پژوهش خاطرنشان کرد:در بخش پژوهش هزینه زیادی صرف می شود. پژوهش اگر بخواهد با پول دولت اتفاق بیفتد خروجی مناسبی که به درد مردم بخورد ندارد.

وی اضافه کرد:پژوهش شامل دو بخش است که مرز دانشی و اقتدار کشور بخشی از آن است اما اگر بخواهد وارد جامعه شود باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی اتفاق بیفتد. پژوهش چیزی نیست که با پول دولت نتیجه دهد بلکه سرمایه بخش خصوصی برکت بخش پژوهش است.

معاون رییس جمهور در حوزه علم و فناوری بیان کرد:شرکت هایی که با سیستم سنتی فعالیت می کنند به واردات وابستگی زیادی دارند. ما مدلهای موفقی را در حوزه نواوری دانشگاهها و واحدهای تولیدی که محل تولید استارتاپها هستند داریم که حتی نمی توانند بخشی از جامعه را متحول نمایند.

ستاری گفت:مبارزه با پشت میزنشینی و استخدام امری مهم است و باید به فرزندانمان بیاموزیم که این امر موجب کاهش سقف ارزوهای انها می شود. جوانان موجب ایجاد تغییرات در کشور می شوند و به همین دلیل لازم است به این قشر توجه ویژه شود.
۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها