خبرهای داغ:
معاون علمی فناوری رییس جمهور :

بازدید از واحدهای دانش بنیان / بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد

ستاری گفت:تعداد واحدهای دانش بنیان بیش از ۴ هزار و دویست واحد در سطح کشور بوده و در سال ۹۶ حدود شصت هزار میلیارد تومان فروش محصولات شرکتهای دانش بنیان بوده که امسال این میزان افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۶۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور وارد قزوین شد.
وی به همراه عبدالمحمد زاهدی مدیریت استان، حبیبی معاون اقتصادی، خانپور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و جمعی از مدیران دانشگاهها و دستگاههای استان پس از بازدید از مرکز کسب و کار شرکت شهرکها، از تعدادی از واحدهای صنعتی استان بازدید کردند.
این واحدها شامل شرکت پارسا پلیمر شریف، تولید کننده کامپاند پلیمر و واحد تولید پلاستیک های دوستدار طبیعت، جهت انجام سفارشات تحقیقات به مراکز علمی، از بین بردن شکاف میان تحقیقات و صنایع، بومی سازی فناوری های پلاستیک می باشد.
همچنین از شرکت آزاد فیلتر تولید کننده های انواع فلیترهای صنعتی و نیروگاهی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین، شرکت دانش‌بنیان TBM تونل ساز ماشین بازدید به عمل آمد.
همچنین در ادامه این بازدید از واحد‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان، مرکز نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز نوآوری و رشد دانشگاه بین‌الملل، مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز بازدید به عمل آمد.
ستاری در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران بیان کرد:تعداد واحدهای دانش بنیان بیش از ۴ هزار و دویست واحد در سطح کشور بوده و در سال ۹۶ حدود شصت هزار میلیارد تومان فروش محصولات شرکتهای دانش بنیان بوده که امسال این میزان افزایش یافته است.
وی گفت:حرکت جدی در جامعه ایجاد شده و نسل جدیدی از کارافرینان جوان در حال حاضر مشغول به فعالیت می باشند که این امر در جامعه موج جدیدی از کسب و کار را ایجاد کرده و بنا به منویات رهبری و اهمیت نسل جوان
پرداختن به امور این قشر از درآمد شرکتهای دانش بنیان، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
رییس بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد:۶۰ درصد شرکتهای دانش بنیان، نوپا هستند که خوشبختانه بزودی این تعداد به بزرگترین شرکتهای کشور تبدیل خواهند شد.
ستاری عنوان کرد:تجاری سازی یک فرایند است و همه دانشگاهها، شرکت های دانش بنیان، اقشار مردم، موسسات صنعتی، شامل این فرایند و بخشی از این سیستم هستند و یک مکانیزمی عملا ایجاد شده که بخش خصوصی و شتاب دهنده ها در جامعه اشتغال ایجاد می نمایند.
وی افزود:در این فرایند اقتصاد از منبع محور به انسان محور تبدیل می شود و مهم این است افرادی تربیت شوند که ایده های تجاری سازی را ارایه دهند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به جایگاه کشور در جهان در حوزه علمی و فناوری گفت:ایران در دنیا رتبه ۱۵ و در منطقه و بین کشورهای اسلامی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها