توقیف ۶ شناور صید کف روب در دیر و کنگان

جانشین منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه گفت: ۶ فروند شناور صیادی متخلف به علت صید ترال (کف روب) در آب‌های دیر و کنگان توقیف شدند.
کد خبر: ۹۱۱۵۰۹۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ سید حسین انصاری افزود: در پی گزارش متعدد مردمی مبنی بر صید غیر مجاز (ترال) تعدادی شناور در آب‌های ساحلی دیر و کنگان، نیروی دریایی سپاه ۶ فروند شناور را که در فاصله ۳۵ تا ۴۰ مایلی ساحل اقدام به صید غیرمجاز می‌کردند شناسایی و توقیف کرد.

وی بیان کرد: از این شناور‌های صیادی متخلف تور، تخته، وینچ صید ترال و ماهی که با روش غیرمجاز صید کرده بودند کشف و ضبط شد و شناور‌ها و وسایل صید ترال (کف روب) با هماهنگی دادستانی تحویل نماینده شیلات در شهرستان دیر شدند.

جانشین فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: در سال‌های اخیر تعدادی شناور غیربومی از طریق صید غیر مجاز ترال (کف روب) سودجویی می‌کنند و صید خود را در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس به فروش می‌رسانند.

سرهنگ انصاری نابودی محیط زیست دریایی و همچنین ذخایر آبزیان را از مضرات صید ترال (کف روب) عنوان کرد و افزود: خواسته مردم استان‌های ساحلی از دستگاه‌های مرتبط و همچنین نیروی دریایی سپاه برخورد با این سودجویان بوده است.

وی تصریح کرد: در همین زمینه سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه از اواسط بهمن دستور توقیف کشتی‌های صید ترال (کف روب) را در محدوده ۱۲ مایلی  و غیرمجاز صادر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات