سید مرتضی علوی
مسئول بسیج فرهنگیان چهارمحال و بختیاری:
استفاده علمی از دستاوردهای دانش بشری و پاسخ به موقع به شبهات علمی و عقیدتی جامعه و مراکز آموزشی دو وظیفه ذاتی معلم است که باید به آنها پایبند باشد.
کد خبر: ۹۱۱۴۹۸۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ مسئول بسیج فرهنگیان سپاه قمر بنی هاشم (علیه السلام )در آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج فرهنگیان شهرستان سامان گفت: معلمی تنها یک شغل نیست، معلمی نماد عشق به خوبی‌هاست و معلم این خوبی‌ها را با جان خود به نسل‌های بعد انتقال می‌دهد تا خوبی و مهرورزی در دنیا همیشگی باشد.

سرهنگ پاسدار سید اصغر موسوی افزود: معلم مظهر علم، ادب و آگاهی در جامعه است و استفاده علمی از دستاوردهای دانش بشری و پاسخ به موقع به شبهات علمی و عقیدتی جامعه و مراکز آموزشی دو وظیفه ذاتی معلم است که باید به آنها پایبند باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بهره وری خوب، خروجی مناسب و اثربخشی بهتر در سایه فعالیت مستقیم و آموزش صحیح در مدارس است و باید توجه شود تا دانش آموزان با استفاده از آموزه های دینی بتوانند در جامعه فعالیت های موفقی را داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی و آینده سازان کشور محسوب می‌شوند و نقش معلمان عزیز در این راستا هم خطیر و هم ارزشمند است، چرا که با یک نگاه اجمالی به جامعه می‌بینیم که هرچه جامعه پیشرفت و توسعه داشته مدیون معلمان عزیز بوده است.

مسئول بسیج فرهنگیان سپاه قمر بنی هاشم (علیه السلام)گفت: در این شرایط سرنوشت ‌ساز ملت ایران، بی ‌تردید نقش خطیر معلم ، حساس‌ تر و تعیین كننده‌ تر شده، چرا كه استكبار جهانی فرهنگ ما را مورد هجوم قرار داده است و از القای شبهات گرفته تا اهانت و استهزا و تمسخر، بر سر آن است كه ساختار هویت ایرانی - اسلامی را تخریب كند.

وی افزود: با تحلیلی واقع ‌بینانه از چنین شرایطی ، معلم به عنوان كارشناس صاحب ‌نظر و تكیه ‌گاه مورد اعتماد جامعه می ‌تواند شجاعانه به صحنه بیاید و از ملت پشتیبانی كند.

موسوی تصریح کرد: اگر دشمن استقلال كشور را زیر سئوال می ‌برد و به بهانه ضرورت جهانی شدن، آن را عامل عقب‌ ماندگی می ‌انگارد و وابستگی به بیگانه را تجویز می‌ كند، معلم است كه مدافع ضرورت مرزبندی فرهنگی در برابر بیگانه مهاجم، همانند مرزبندی جغرافیایی است و مانع آن می ‌شود كه مرزهای سیاسی در برابر كفار كمرنگ شود .

وی گفت: اگر دشمن، زبان فارسی را مورد تمسخر قرار می ‌دهد تا به موازات گسترش زبان خویش ، زمینه ‌ساز سلطه فرهنگی خود شود، معلم است كه می ‌تواند با یادآوری سرمایه غنی و بی ‌بدیل زبان فارسی، پاسدار زبان فارسی باشد و در برابر سیل بنیان برانداز وابستگی، با دفاع از زبان مادری، همچون سدی استوار ایستادگی كند.

در پایان این مراسم از زحمات 9 ساله برادر بسیجی جمشید یزدانی تقدیر و سرکار خانم بنی شریف به عنوان مسئول جدید این کانون معرفی شد.

ارسال نظرات