خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

علی‌رغم دستور قرآن برخی مسوولین روزی امریکا را کدخدا خواندند و امروز به دنبال تکدیگری از اروپا هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: زمانی که قرآن تاکید دارد به اجانب تکیه نکنید مسئولان ما با تکیه به بیگانه، آنها را کدخدا می‌نامند و با اینکه امریکا آنها را در برجام به ذلت کشاند اما هم اکنون به دنبال تکدی‌گری از اروپا هستند.
کد خبر: ۹۱۰۹۲۲۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم در دیدار اعضای موسسه علمی آموزشی راه روشن شهرستان بوئین زهرا با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دوران پیش از انقلاب خفقان بسیاری حاکم بود و هیچ کس حق بیان خواسته‌ها و مطالبات خود نداشت و از سوی ساواک به شدت سرکوب می‌شد، حتی کسی اجازه نداشت رساله امام راحل را داشته باشد اما با همه وجود امید و انگیزه داشتیم.
وی افزود: در سال 54 که طلاب مدرسه فیضیه تحصن کردند و عده زیادی دستگیر و شکنجه شدند و به شهادت رسیدند؛ این قیام منجر به بسته‌شدن مدرسه شد، عده دیگری هم بودند که می‌گفتند اقدام شما نتیجه ای به جز دستگیری و بسته شدن مدرسه نداشت. اما ما آتش به اختیار وارد میدان شدیم و به رژیم "نه" گفتیم.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: امیرمومنان (ع) فرمودند؛ قلب نوجوان شبیه زمین مستعد و خالی است هرچیزی که در این زمین بکارید نتیجه خواهد داد و نتیجه این زمین یا میوه خوش طعمی یا علف هرز خواهد بود. کاری که شما جوانان در این منطقه خود شروع کردید شبیه عمل کردن به این حدیث امام است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: یکی دیگر از تاکیدات حضرت امیر(ع) مشورت با جوانان و استفاده از تجربیات بزرگان است، جوانان به دلیل داشتن انگیزه، خلاقیت و جسارت و پیران به دلیل داشتن تجربیات فراوان منبع خوبی برای پیشرفت و توسعه در هرحوزه‌ای هستند.
وی با بیان اینکه کلیدواژه موفقیت شما "نگاه به عقل" و "نگاه به علم" است، تاکید کرد: گاهی علم ما را بسیار فریب می‌دهد و گمان می‌کنیم هرآنچه در کتب داخلی و خارجی بیان شده علم و دانش مفید است، درصورتی که در آیات و روایات دینی تاکید بر علم نافع شده است.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: در روایات داریم "عقل" چیزی است که ما را به بهشت رهنمون کند، اگر امروز گرفتار مسئولان بی‌تدبیر و جاهل شده‌ایم برای این است که منکر و شیطانیت و زرنگی را به عقل تعبیر کرده و این موارد را برای مردم تبیین نکرده‌ایم.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه در نگاه قرآنی آن کسی عاقل‌تر است که متدین‌تر باشد، عنوان کرد: اگر ما به کلام قرآنی به خوبی عمل کنیم آمیختگی سیاست و دیانت خود را به‌طورکامل نشان خواهد داد و واقعیت‌های اجتماعی به یاری ما می‌آید و اعتماد مردم به دین و عملکرد مسئولان افزایش خواهد یافت.
وی اذعان کرد: زمانی که قرآن تاکید دارد به اجانب تکیه نکنید مسئولان ما با تکیه به بیگانه، آنها را کدخدا می‌نامند و با اینکه امریکا آنها را در برجام به ذلت کشاند اما هم اکنون به دنبال تکدی‌گری از اروپا هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: اگر شما فرزندان و نوجوانان را از ابتدا در فضای معرفتی از دین و علم تربیت کنید، آنها زود به بار خواهند نشست و شجره طیبه می‌شوند و علم و دانشی که آنها فرامی‌گیرند علم جوششی درونی خواهد بود نه علمی که از بیرون و خارج از محوریت معرفت دینی به آنها تزریق می‌شود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها