خبرهای داغ:
در پنجمین روز از دهه فجر:

افتتاح مرکز شلتر بانوان قزوین/ موفقیت ما در گرو جامعیت خدمات ما می باشد

مرکز شلتر بانوان قزوین، با ظرفیت ۶۰ نفر افتتاح شد
کد خبر: ۹۱۰۸۲۸۱
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مرکز شلتر بانوان قزوین با حضور دکتر براتی معاون پیشگیری و درمان مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، وارثی مدیرکل بهزیستی استان، زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری استانداری، مریم بیدخام معاون امور اجتماعی استاندار، ربیعی مدیرکل امور بانوان استانداری، صفاپور اعضای شورای شهر و شهرداری افتتاح شد.
دکتر براتی معاون پیشگیری و درمان مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور نیز در مراسم افتتاح شلتر زنان اظهار کرد:ضرورت چنین فضاهایی انکار ناپذیر است. در استان قزوین دو سرپناه مردانه وجود دارد اما برای زنان چنین فضایی جود نداشت که امروز افتتاح شد.
وی گفت:همکاری و همیاری در ایجاد این مرکز ستودنی است. این مرکز به دلیل اینکه برای بانوان فعال شده دارای حساسیت ویژه ای است زیرا کار درمانی و کاهش آسیب با زنان دارای پیچیدگی های خاصی است و سیاستهای کشور در زمینه توانمندسازی افراد بهبودیافته در زمینه اشتغال و جامعه پذیری افراد می باشد.
معاون پیشگیری و درمان مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد:سیاست ما همین است که با توجه به اسیبهای اجتماعی و آمار موجود در مصرف مواد حتی اگر این مراکز مددجو هم نداشته باشد، باید دایر باشند. وقتی خدمات ما جامعیت لازم را داشته باشد، موفق خواهیم بود.
زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بیان کرد: ضرورت ایجاد این مکان به دلیل وجود معتادان خانم در استان است که در هماهنگی های ایجاد شده فی مابین استان، تصمیم به ایجاد این ساختمان گرفته شد.
وی گفت:این بنا در دو طبقه مجزا می باشد. در حال حاضر مقیمان مرکز، افراد میان راهی هستند و به دلیل اینکه امکان اقامت خانوادگی نداشته و سرپناه شبانه ندارند در این مکان نگهداری می شوند.
معاون پیشگیری بهزیستی استان اظهار کرد:ظرفیت این مکان ۶۰ نفر که در هر طبقه سی نفر می باشد که از طریق بخش خصوصی و تحت نظارت اداره کل بهزیستی اداره می شود.
در ادامه وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد:به ظاهر یک مکان شلتری افتتاح می شود اما یک همت بزرگ برای انجام اینکار در حال انجام است.
وی افزود:خدمات گسترده ای از سوی به زیستی به جامعه هدف ارایه می شود. در حال حاضر مناسب سازی ۵۰ اتوبوس در نوع خود در کشور بی نظیر است چرا که ۱۵۰۰ معلول به طور شبانه روز نگهداری می کنیم که این امر مشکلات زیادی را برای ما به وجود می اورد.
در چهل سالگی انقلاب نباید شاهد آسیبهای اجتماعی در حوزه زنان بود
در ادامه مراسم قافله باشی بیان کرد:شورای پنجم با هدف نشاط آفرینی برگزار شد. با توجه به آمارهای ناراحت کننده در حوزه های سلامت روانی و جسمی، ایجاد نشاط در راستای کاهش آسیبها بوجود می اید.
وی گفت:سالها فقدان مجموعه ای بعنوان سرپناه برای بانوان، اصحاب رسانه را نگران می کرد که زنان بی سرپرست این شهر به کجا پناه ببرند و این مجموعه باید زودتر ایجاد می شد.
عضو شورای شهر اضافه کرد:به عنوان یک شهروند هیچ یک از ما نمی خواهیم صحنه های دلخراش نیازمندی یک زن را ببینیم. اگر این مجموعه شکل گرفت به دلیل نیاز و مطالبه شهر بود که دوسال بعد از طی سختی ها و مشکلات زیاد این فضا ایجاد شد. در چهل سالگی انقلاب نباید ما این مشکلات و آسیبها را داشته باشیم اما امیدواریم نیازی به وجود این فضاها داشته باشیم.
آسیبهای اجتماعی زنان متاثر از رفتار پدران و همسرانشان است
صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین نیز در این مراسم گفت:امروزه آسیبهای اجتماعی تغییر شکل داده و این آسیبها گاها به واسطه توسعه اتفاق می افتد و آسیبهایی مانند اعتیاد که در گذشته مردانه بود متاسفانه به حوزه زنان سرایت کرده که نیاز به حساسیت دارد.
وی گفت:اعتیاد در بین زنان موجب می شود زنانی که در جامعه نقش مادر و همسر را ایفا می کنند خانواده را دچار اسیب کنند. لذا رسیدگی به این امر توجه جدی می طلبد.همچنین متاسفانه کاهش سن اعتیاد خانواده را ملزم به حساسیت می کند و در این بین از ظرفیت نهادهای مردم نهاد باید استفاده شود چرا که اجرای اموزشها از سوی خود مردم تاثیرگذاری بیشتر و بهتری دارد.
مدیرکل امور بانوان استانداری بیان کرد:سازمان بهزیستی با رویکرد استفاده از ظرفیت مردم نهاد در این امر بسیار موفق عمل کرده است و برپایی این مرکز به دلیل نیازی است که استان برای ایجاد مکانی زنانه داشته است. زنان ما در بسیاری از مواقع متاثر از همسران و پدرانشان به این حوزه گرایش می یابند و امیدواریم کسانیکه به این مرکز مراجعه می کنند به زندگی عادی خود بازگردند.
مددجویان نباید د ر شلترها ماندگار شوند
مریم بیدخام معاون امور اجتماعی وجود چنین فضایی افتخار نمی کنیم اما ناگزیریم که چنین فضاهایی را برای جلوگیری از آسیبهای بیشتر ایجاد نماییم.
وی گفت:وقتی آسیبها به یک زن منتقل میشود از خانواده طرد می شود که این امر موجب آسیب به کل جامعه می شود. افرادی که مددجو هستند نباید اینجا ماندگار شوند بلکه باید کمک شود تا به خانواده بازگردند و نقش مادرانه و همسری خود را ایفا نمایند.در ادامه گفت:در چهلمین سالگرد انقلاب به وجود چنین فضایی افتخار نمی کنیم اما ناگزیریم که چنین فضاهایی را برای جلوگیری از آسیبهای بیشتر ایجاد نماییم.
وی گفت:وقتی آسیبها به یک زن منتقل میشود از خانواده طرد می شود که این امر موجب آسیب به کل جامعه می شود. افرادی که مددجو هستند نباید اینجا ماندگار شوند بلکه باید کمک شود تا به خانواده بازگردند و نقش مادرانه و همسری خود را ایفا نمایند.
1010/گ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار