خبرهای داغ:
مسوول اجرایی کنگره شعر آیینی چله آفتاب خبر داد:

برگزاری اختتامیه کنگره شعر آیینی چله آفتاب

جلیلوند گفت:کنگره چله آفتاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محورهای مختلفی چون: دستاوردهای انقلاب اسلامی، اقتدار و قدرت انقلاب، استقلال و بستن راه سلطه زورگویان، تبدیل نظام طاغوتی به نظام مردم سالار، برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۷۱۰۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی جلیلوند مسوول اجرایی کنگره شعر آیینی چله آفتاب در مراسم اختتامیه که در تالار مهندس بهشتی شهر قزوین برگزار شد، گفت: کنگره چله آفتاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محورهای مختلفی چون: دستاوردهای انقلاب اسلامی، اقتدار و قدرت انقلاب، استقلال و بستن راه سلطه زورگویان، تبدیل نظام طاغوتی به نظام مردم سالار، امنیت و اشراف اطلاعاتی با وجود توطئه های فراوان، قدرت نرم و نفوذ انقلاب اسلامی در قلب های آزادی خواهان جهان برگزار شد.
وی افزود: ارتقای معنوی جوانان و حضور پرشور آنان در احیای شعائر اسلامی، هویت بخشی و ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری ملی، فراهم کردن شرایط بروز استعدادها و شکوفایی آن، پیشرفت های علمی، محرومیت زدایی و توزیع امکانات در اقصی نقاط ایران و ارتقای جایگاه زنان و مادران و ارایه الگوی زن مسلمان به جهان از دیگر محورهای این کنگره بود.
وی اضافه کرد: این کنگره صرفا ویژه شعرای استان بود و با انتشار فراخوان آن 130 اثر از شعرای قزوینی توسط دبیرخانه دریافت شد.
جلیلوند افزود: نکته قابل توجه در کنگره چله آفتاب مشارکت حداکثری بانوان و همچنین حضور گسترده شعرای با رده سنی 20 تا 35 سال است.
در ادامه این برنامه هادی جانفدا - عضو مجمع شاعران اهل بیت تهران- حضور شاعران جوان آیینی در عرصه های ملی را نشانه رویش های این عرصه برشمرده گفت: استقبال جوانان و عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) نویدبخش آینده روشن در کارهای فرهنگی است.
در ادامه این مراسم از سه شاعر برگزیده و چهار شاعر شایسته تقدیر تجلیل شد.
در پایان سید محمد حسن ابوترابی، ندا نوروزی و معراج دولتی سه شاعر برگزیده این کنگره معرفی شدند.
گفتنی است: این کنگره به همت مجمع شعرای آیینی کمیت و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و با همکاری؛ حوزه هنری، اداره کل تبلیغات اسلامی و دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار