خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز:

از نمادهای فرهنگی خود حفاظت کنیم/ رهبری نگاه ویژه ای به فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان قزوین گفت: شاید مهمتریم دلسوز فرهنگ کشور را باید رهبر معظم انقلاب دانست، چرا که ایشان علاوه بر تذکرات متعدد به مسوولین و مردم جهت توجه به فرهنگ، این مسئله را مانند هوا که عامل حیات انسان است، مهم و ضروری می دانند.
کد خبر: ۹۱۰۵۸۱۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

حجت الاسلام شجاعی مهر مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان قزوین با حضور در غرفه خبرگزاری بسیج در خصوص اهمیت توجه به فرهنگ به خصوص فرهنگ عامه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: فرهنگ گمشده امروز جامعه امروز ما است.
وی ادامه داد: شاید در هیچ زمان دیگری توجه به فرهنگ و ایجاد آن مانند امروز نیاز جامعه نبوده است، فرهنگ عمومی امروز مهممترین بخش دغدغه های فرهنگی را تشکیل می دهد، اگر در خصوص مشکلات اقتصادی سخن می گوییم باید بدانیم که همین امر هم زیر مجموعه ای از فرهنگ است که به علت عدم توجه صحیح در طولانی مدت امروز به مشکل بدل شده است.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز تبیین کرد: شاید مهمتریk دلسوز فرهنگ کشور را باید رهبر معظم انقلاب دانست، چرا که ایشان علاوه بر تذکرات متعدد به مسوولین و مردم جهت توجه به فرهنگ، این مسئله را مانند هوا که عامل حیات انسان است، مهم و ضروری می دانند.
شجاعی مهر اضافه کرد: اصلاح فرهنگ می تواند ما را در اصلاح امور سیاسی، علمی، اجتماعی و اقتصادی هم یاری کند چرا که همه سر فصل های یادشده بخشی از فرهنگ عام ما را تشکیل می دهند.
این مسوول با اشاره به این مسئله که دشمنان ما بیشترین هزینه را صرف فرهنگ می نمایند و بخش اعظم هزینه های آنان در رویارویی با ما مسئله فرهنگ می باشد، گفت: دشمن فرهنگ دینی و اسلامی ما را به خصوص در بین جوانا هدف گرفته است، کم کاری امروز ما می تواند مشکلات بزرگ آینده ما را رقم بزند، دشمن می خواهد ذائقه جوان ایرانی را تغییر بدهد و متاسفانه در بخش هایی می بینیم که این اتفاق افتاده است، ما باید ضمن اصلاح این مسئله از رشد بیشتر آن جلوگیری نماییم.
وی با تاکید بر این مسئله که برگزاری رویدادهایی نظیر نمایشگاه کتاب یک اقدام فرهنگی بسیار خوبی است، اذعان کرد: امروز سلاح ما در برابر دنیا همان طور که در قرآن می خوانیم قلم و آنچه قلم می نویسد، می باشد.
شجاعی مهر تصریح کرد: کتاب گنج هستی است، گاهی یک کتاب ثمره عمر یک انسان است لذا حتی نمی توان روی آن قیمت گذاشت! اینکه امروز می گوید قیمت کتاب رشد کرده است و خانواده ها نمی توانند کتاب را در سبد نیاز های خود قرار دهند باید گفت همه خانواده ها هر چقدر هم که هزینه مواد اولیه زندگی زیاد شود تلاش می کنند که باز هم مواد را تهیه کنند در حالی که کتاب و فراورده های دانشی نیاز روح انسان برای رسیدن به رشد است، خانواده ها باید در این خصوص تجدید نظر نمایند به همین منظور شاید نمایشگاه کتاب را باید راهی برای بازگشت به خویشتن دانست.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز در ادامه این گفتگو به اهمیت کار خبر و حقیقت نویسی اشاره کرد و گفت: خود خبر بخش مهمی از فرهنگ عمومی است و قلم پاک به دور از حب و بغض و گرایش های سیاسی بسیار در روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه اثرگذار است.
این مسوول به موضوع خانم مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه تلوزیونی پرس تی وی هم اشاره کرد و گفت: کشور لیبرالی که خود را دایه دار حقوق بشر و آزاد همه لنسان ها در تمام زمینه ها می داند تحمل حقیقت طلبی و حجاب یکی خانم را ندارد، همه اساس های فکری خود را زیر پا می گذارد و با این خانم برخورد می کند، چرا چون حرف حق را تلخ و روشنگرانه می دانل
حجت الاسلام شجاعب مهر در خاتمه گفت: ما باید از نماد های فرهنگ خود خصوصا در موضوعات دین، حجاب، اخلاق و رشد فرهنگی و علمی در برابر تمام کسانی که ما را در پایین ترین جایگاه و رتبه می خواهند محافظت کنیم.
1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها