خبرهای داغ:
رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند خبر داد

احداث و تحویل ۲۸۹ واحد مسکن به اقشار کم درآمد نهاوند

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: در حوزه مسکن شهری، این بنیاد ۲۸۹ واحد مسکن در شهر نهاوند احداث و تحویل متقاضیان که عموما اقشار کم درآمد هستند، کرده است.
کد خبر: ۹۱۰۳۹۰۶
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

احداث و تحویل ۲۸۹ واحد مسکن به اقشار کم درآمد نهاوندعلیرضا نثاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند دارای ۱۶۸ روستا، در قالب ۲۳ هزار و ۴۵۰ خانوار و ۲۶ هزار و ۳۷۱ واحد مسکونی و جمعیت روستایی بالغ بر ۸۷ هزار نفر است.

وی افزود : درسال جاری این بنیاد جذب اعتبارات ملی و استانی تخصیصی را در قالب ۳۱ پروژه در دستور کار خود قرار داده و پیشرفت فیزیکی مورد نظر تمام پروژه‌ها را مطابق برنامه زمانبندی به انجام رسانده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند بیان کرد: حوزه‌های فعالیت بنیاد مسکن شهرستان نهاوند در روستاها شامل تهیه و اجرای طرح‌های هادی، نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، صدور اسناد مالکیت و تملک و واگذاری زمین به افراد واجدالشرایط در روستاها و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی به این عزیزان است.

وی تصریح کرد: ساماندهی گلزار مطهر شهدا در روستاها تا سال۹۳ و احداث مسکن شهری در شهر نهاوند برای اقشار کم درآمد نیز از فعالیت‌های انجام شده این بنیاد است.

نثاری با اشاره به اینکه تمام ۱۶۸ روستای شهرستان دارای طرح هادی و تعیین محدوده شده‌اند، بیان کرد: در حوزه اجرای طرح هادی این بنیاد تاکنون فاز اول بهسازی ۹۱ روستا را با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان به انجام رسانده که ۵۳ روستای آن به اتمام رسیده و ۳۸ روستا در دست اقدام است.

وی افزود: از ۵۳ روستایی که فاز اول به اجرا رسیده فاز دوم ۱۲ روستا نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند درحوزه نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۱۰۰ متقاضی به منظور اخذ تسهیلات نوسازی به بانک‌های عامل معرفی شده که تاکنون عملیات ساخت ۱۵ هزار و ۷۵۵ واحد به اتمام رسیده و پایان کار خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: اعتبار پرداختی به متقاضیان در این حوزه تاکنون بالغ بر 189 میلیارد تومان بوده و خوشبختانه این شهرستان رتبه نخست نوسازی ساختمان‌های بتنی در کشور را دارا بوده و 70 درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند .

نثاری عنوان کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز تاکنون یک هزار و ۱۳۸ فقره تسهیلات نوسازی با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد و 300 میلیون تومان پرداخت شده و یک هزار و ۱۰۱ واحد پایان کار خود را دریافت کرده‌اند.

وی افزود : حوزه صدور سند نیز تاکنون با مشارکت اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان۲۲ هزار و ۴۰۰ جلد سند مالکیت در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر و تحویل مالکین شده و این به معنای سنددار شدن ۹۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند اظهار داشت: تا سال ۱۳۹۳ افتخار ساماندهی گلزار مطهر شهدا در روستاها به این بنیاد محول شده بود که مزار مطهر ۱۹۴ شهید گرانقدر در قالب ۱۶ گلزار روستایی ساماندهی شد.

وی گفت: در حوزه مسکن شهری، این بنیاد احداث ۲۸۹ واحد مسکن در شهر نهاوند و تحویل به متقاضیان که عموما اقشار کم درآمد هستند را نیز در برنامه‌های تحقق یافته خود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات