خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه استان همدان به عنوان استان پیشتاز در بازنگری طرح‌های هادی بوده است، گفت: بالغ بر ۳۴۹ مورد بازنگری طرح هادی آنها به پایان رسیده است.
کد خبر: ۸۹۶۶۷۳۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

همدان پیشتاز در فرایند بازنگری طرح‌های هادی/ بازسازی 2 هزار و ۱۷ واحد در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن ظفری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره زلزله زدگان بم که در پنجم دی ماه سال ۸۲ رخ داد، اظهار داشت: استان همدان به عنوان استان پیشتاز در بازنگری طرح‌های هادی بوده است.

وی گفت: استان همدان در بازنگری فرایند طرح‌های هادی مورد توجه تمام دستگاه‌های اجرایی است که بالغ بر ۳۴۹ بازنگری طرح هادی آنها به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در خصوص اجرای طرح‌های هادی ابراز داشت: اجرای این طرح به عنوان یکی از پروژه‌های تهیه طرح هادی به همت و هم‌افزایی استان بالغ بر ۶۸۶ روستا عملیات فاز یک آنها شروع و ۱۳ روستا تبدیل به شهر شده است و ۳۸۷ روستا فاز یک و دو و سه پایان یافته و ۲۹۹ روستا در دستور کار بنیاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه شاخص بهسازی خانوارهای بالای ۲۰ نفر ۴۲ درصد در کشور است که این شاخص در استان ۷۴ درصد است، خاطرنشان کرد: این فاصله معنادار نشأت گرفته از اراده و مشارکت مردم، هم‌افزایی تمام توان‌های موجود در استان و کمک اساسی شوراهای اسلامی، بهیاران و بخشداران و فرمانداران سطح استان است.

ظفری با اشاره به بهره‌برداری از ۲۵ پروژه طی هفته دولت در سال جاری عنوان کرد: ۲۱ پروژه نیز در دهه فجر انجام می شود.

وی در ادامه افزود: تاکنون ۸۰۳ روستا نقشه ثبتی دارند که به عبارتی 4.3 اسناد صادره کل کشور به استان همدان تعلق دارد که 3 میلیون و ۳۳۰ هزار سند مالکیت وجود دارد که 4.3 این اسناد به همدان تعلق داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان همچنین در خصوص مسکن روستایی ابراز داشت: ما تاکنون 101 هزار فقره سهمیه برای استان اخذ کردیم و حدود ۸۸ هزار واحد موفق به اخذ پایان کار شده‌ است.

وی ادامه داد: شاخص بازسازی و بهسازی در کشور ۴۰ درصد و خوشبختانه این میزان در استان همدان۵۰ درصد است که از تسهیلات بهسازی استفاده کرده‌اند.

ظفری گفت: در سال ۹۶، 2 هزار و ۱۷ واحد بازسازی شده و در دهه فجر به بهره‌برداری می رسد و اعتبار منظور شده بالغ بر 990 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه با آورده متقاضیان بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان تسهیلات مردم به کار گرفته شده است، بیان کرد: بر اساس کمک‌های بلاعوض حساب 100 امام(ره) به واحدهایی که تحت پوشش هستند اعم از کمیته امداد، بهزیستی و مسکن روستایی با رعایت ضوابط، قوانین ساختمان مبادرت به ساخت کردند.

* آواربرداری ۹۲۴ واحد توسط بنیاد مسکن همدان در مناطق زلزله‌زده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان یادآور شد: همچنین مواردی که قادر به تکمیل واحد خود نشدند، نیز شناسایی شده که امسال ۵۰۹ فقره توسط همکاران شناسایی شدند و تا به امروز از منابع حساب 100 استان به این واحدها کمک شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون در ارتباط با مسکن شهری بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد در سطح استان همدان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مجموع اعتبار هزینه شده در این زمینه بالغ بر ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و متراژ بنایی که ساخته شده بیش از ۸۵ متر مربع است.

ظفری در خصوص زلزله ۲۱ آبان امسال خاطرنشان کرد: متاسفانه به واسطه زلزله ای که در استان کرمانشاه در ازگله اتفاق افتاد تعدادی از مردم مرزبان ما کشته شدند و خساراتی به بار آورد و مطابق تعهدی که بنیاد مسکن دارد وظایف خود را انجام می دهد.

وی گفت: ما بسیار خوب ورود پیدا کردیم و بالغ بر ۹۸ روستا با سرعت توسط نیروهای ارزیاب، ارزیابی و خسارت مشخص شد و 7 هزار و ۵۲۹ واحد توسط  ۱۵ گروه ارزیابی شدند که ۳ هزار واحد نیاز به تجدید بنا دارد و ۳ هزار و 500 واحد، واحدهای تعمیری ارزیابی شدند و مابقی نیز حدود یک هزار واحد آسیب جدی به آنها وارد نشده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهار داشت: شهرستان سرپل ذهاب به استان همدان محول شده و تا امروز 5 هزار و ۴۴۹ فقره پرونده برای متقاضیان تشکیل شده و براساس این تعداد به بانک‌های عامل معرفی شدند و تاکنون ۸۰۲ پرونده موفق به عقد قرارداد شدند و بالغ بر 118 نفر نیروی انسانی، فنی و پشتیبانی در طول شبانه روز خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: بالغ بر ۹۲۴ واحد آواربرداری انجام شد و ۳۰۷ مورد جانمایی محل کار و گچ‌ریزی صورت گرفته و 107 فقره منجر به پی کنی شده و در ارتباط با نصب کانکس و اجرای اسکان موقت که به قرارگاه خاتم واگذار شده تاکنون ۹۶۷ سکو اجرا و بیش از ۷۷۱ کانکس تحویل متقاضیان شده است.

ظفری در پایان با بیان اینکه نیاز به زمان داریم، خاطرنشان کرد: مجموعه مقررات ملی ساختمان در حد ایده آل در حال انجام است و نیاز به فرهنگسازی دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات