خبرهای داغ:
مدیرستاد اقامه نماز استان همدان:

وظیفه ما نسبت به اهل بیت(ع) شناخت و عمل به این شناخت است/ باید جامعه‌ای نمازی داشته باشیم

مدیرستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه وظیفه ما نسبت به اهل بیت(ع) شناخت و آگاهی و عمل به این شناخت است، گفت: اگر ما معارف اهل بیت(ع)، ضرورت وجود، سیره و سنت ایشان را شناختیم و بعد از شناخت عامل به آن شدیم، وظیفه خود را نسبت به اهل بیت(ع) انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۹۱۰۳۸۳۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم در گردهمایی فصلی دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان همدان در سالن جلسات شرکت برق همدان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: یکی از مجموعه‌هایی که در بحث نماز و فرهنگی به خوبی کار کرده شرکت‌ توزیع نیروی برق استان همدان است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما نسبت به اهل بیت(ع) شناخت و آگاهی و عمل به این شناخت است، افزود: اگر ما معارف اهل بیت(ع)، ضرورت وجود، سیره و سنت ایشان را شناختیم و بعد از شناخت عامل به آن شدیم، وظیفه خود را نسبت به اهل بیت(ع) انجام داده‌ایم.

مدیرستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه پیام ما را ابلاغ کنید، بیان داشت: متاسفانه امروز احادیث و کلام اهل بیت(ع) خیلی در جامعه ما رونق ندارد و کمرنگ شده است، در حالی که در گذشته بیان احادیث و احکام در کلام مجتهدین ما باب بود.

وی گفت: اگر کاری برای خدا و با اخلاص باشد همه شئون زندگی عبادت می‌شود همانطور که تمام شئون زندگی حضرت فاطمه(س) عبادت بود، دفاع از ولایت، مبارزه با ظلم، تربیت فرزند و شوهرداری این بانو همه عبادت بود.

حسنی‌حلم با بیان اینکه ما باید در زندگی خود تجدیدنظر کنیم، که چگونه عبادت می‌کنیم؟ عنوان کرد: پیامبر(ص) هنگامی که حضرت فاطمه(س) وارد خانه می‌شد به ایشان خوش‌آمد می‌گفت و مقابل این بانوی بزرگ اسسلام با کمال ادب بلند می‌شد و دستش را می‌گرفت و بوسه می‌زد و ایشان در کنار خود می‌نشاند این در شرایطی بود که در آن دورا به دختران ظلم بسیاری روا می‌شد اما پیامبر(ص)، حضرت فاطمه(س) را تکریم می‌کردند.

وی ادامه داد: در این امر نکات تربیتی مهمی وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنیم و به‌کار گیریم می‌توانیم فرزندان خود را با نماز و سیره اهل بیت(ع) آشنا کنیم.

حسنی‌حلم گفت: در ادارات نیز در دعوت دیگران به نماز باید شمه‌ای کوچک از برخورد پیامبر(ص) را داشته باشیم چراکه در این صورت می‌توانیم جامعه‌ای نمازی داشته باشیم.

وی یادآور شد: مبنای کار نماز خواندن است اما هدف غایی این است که جامعه نمازی شود یعنی اخلاق، کردار، مسئولیت‌شناسی، نظم‌شناسی در تمام شئون فردی و اجتماعی نمایان شود و نماز در رفتار فرد اثر داشته باشد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات