خبرهای داغ:
معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

جمع‌آوری‌ 3786 مورد برق‌ غیرمجاز در استان همدان

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از تبدیل و جمع‌آوری‌ 3 هزار و 786 مورد برق‌های غیرمجاز در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۳۸۱۶
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

جمع‌آوری‌ 3786 مورد برق‌های غیرمجاز در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شیرزاد جمشیدی در گردهمایی فصلی دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان همدان که به میزبانی شرکت برق استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: سرفصل‌های شورای فرهنگی این شرکت در 6 بخش ترویج فرهنگ قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع)، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازمانی، عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در هر یک از این سرفصل‌ها اقدامات خوبی بر اساس ابلاغیات وزارت نیرو انجام می‌شود، افزود: همچنین در راستای ترویج فرهنگ نماز هر ساله تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو و ستاد اقامه نماز کشور به امضا می‌رسد که امسال نیز این تفاهمنامه در 11 بند تدوین شده است که در استان بومی‌سازی و اجرایی می‌شود.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز تصریح کرد: این شرکت همواره جزو رتبه‌های برتر توانیر و وزارت نیرو و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: امسال فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این حوزه در دو بخش الزامات و برنامه‌های وزارت نیرو و توانیر و برنامه‌های داخلی شرکت پیگیری شد.

جمشیدی عنوان کرد: احداث نیروگاه تولید پراکنده CHP و دیزلی یکی از این برنامه‌ها است که امسال 6 مگاوات با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شده است.

وی افزود: در بخش کاهش تلفات شبکه‌های توزیع برق استان نیز هدفگذاری ما رسیدن به 10.2 درصد بوده که امید است تا پایان سال این مهم تحقق یابد.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تبدیل 20 هزار کنتور آنالوگ به دیجیتال و نصب کنتورهای سه تعرفه را نیز در برنامه داشتیم، تصریح کرد: تاکنون نصب 18 هزار و 151 دستگاه آن انجام شده است.

وی با اشاره به توسعه 37 کیلومتر از شبکه‌های‌ روستایی گفت: در توسعه کابل خودنگهدار و تبدیل شبکه مسی به خودنگهدار نیز برای امسال 100 کیلومتر هدفگذاری شده بود که 81 کیلومتر آن محقق شده است.

جمشیدی ادامه داد: در بحث ترانسفورماتورهای کم ظرفیت و کم تلفات نیز 150 دستگاه هدف برنامه‌های ما بود که با نصب 227 دستگاه بیش از 100 درصد تحقق یافته است.

وی با اشاره به تبدیل و جمع‌آوری‌ 3 هزار و 786 مورد برق‌های غیرمجاز افزود: از دیگر اقدامات اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی نصب کنتورهای آب و برق هوشمند است که تاکنون 392 دستگاه نصب شده و در صورت تأمین نقدینگی مابقی نیز انجام می‌شود.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی گفت: استان همدان در این زمینه در کشور پایلوت است و تاکنون حدود 6 نیروگاه 5 مگاواتی را وارد مدار کرده‌ایم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی بشیک تپه افزود: این نیروگاه نیز به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده که به زودی به شبکه سراسری وصل می‌شود.

جمشیدی عنوان کرد: 5 شرکت خصوصی با 35 مگاوات دارای قرارداد تضمینی با شرکت هستند که با رفع مشکلات نقدینگی و ارزی امید است شاهد افتتاح آنها باشیم.

وی ابراز داشت: همچنین تعدادی از مشترکین شهرستان فامنین و تویسرکان نیز در این زمینه ورود کرده‌اند که تاکنون 9 نیروگاه به ظرفیت 100 کیلووات راه‌اندازی کرده‌اند و با شرکت قرارداد تضمینی دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات