خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

قرآن بستر پرورش فرهیختگان است

امام جمعه قزوین در همایش فرهیختگان فرهنگی کارکنان نیروی انتظامی استان گفت: باید تلاش کنیم قرآنی باشیم چرا که قرآن بستر پرورش فرهیختگان است.
کد خبر: ۹۱۰۱۸۹۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش فرهیختگان فرهنگی کارکنان نیروی انتظامی استان قزوین که در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، با طرح این سؤال که فرهیختگی چه نشانه‌ها و علائمی دارد؟، اظهار کرد: قرآن وقتی از فرهیختگان صحبت می‌کند، نشانه‌هایی را از آنها معرفی می‌کند و شاید کمتر عنوانی داریم که قرآن تا این اندازه به آن اهمیت داده باشد.
وی افزود: یکی از نشانه‌های فرهیختگان، ایمان عمیق و راسخ نسبت به خدای متعال است؛ ایمانی که به محبت، عشق و دلدادگی منتهی شود و اگر صرفاً به لفظ باشد ایمان محسوب نمی‌شود.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه اوج این نشانه فرهیختگی را در سوره انفال نشان می‌دهد، ادامه داد: خداوند در آیه دوم سوره انفال می‌فرماید مؤمنان همان کسانی هستند که وقتی نام خدا آورده می‌شود، دل‌هایشان می‌لرزد و چون آيات او بر آنان خوانده شود بر ايمانشان بيفزايد و بر پروردگار خود توكل مى‌كنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: همسر رسول خدا (ص) می‌گوید، حضرت رسول (ص) وقتی وقت نماز می‌شد رنگ صورتشان تغییر پیدا می‌کرد و چهره‌شان دگرگون می‌شد.
وی عنوان کرد: خداوند می‌فرماید منافقان نماز را با کسالت می‌خوانند و ظالمان، منافقان و مشرکان از قرآن تأثیری نمی‌پذیرند چرا که لیاقت و شایستگی پذیرش قرآنی ندارند و جان مرده دارند.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در آیه 70 و 71 سوره یس آمده است آدمی اگر زنده باشد، قرآن او را تکان می‌دهد اما اگر مرده باشد، تأثیری از قرآن نمی‌پذیرد.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: نشانه دیگر فرهیختگان این است که به محض اینکه موقعیت، قدرت، مال و نفوذ کلامی به دست می‌آورند، دین را اقامه می‌کنند. نماز ستون دین است و همه دین با نماز پا می‌گیرد اما نماز به عنوان ستون دین، با ولایت برپا می‌شود.
وی افزود: در منابع دینی تأکید می‌شود اگر همه شب‌ها را نماز بگذارید، هر روز روزه بگیرید و همه مال خود را در راه خدا انفاق کنید و هر ساله حج به جای آورید اما ندانید امام شما کیست و با او هماهنگ نباشید، ذره‌ای ثواب نزد خدا ندارید و اهل ایمان محسوب نمی‌شوید.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اهل تقوا بودن از نشانه‌های فرهیختگی است، خاطرنشان کرد: هر چقدر اهل تقوا هستیم به همان اندازه فرهیخته هستیم. تلاش کنیم و از خدا بخواهیم هر کجا هستیم جماعتی را در مسیر تقوا قرار دهیم و فقط از خدا نخواهیم خودمان اهل تقوا باشیم.
آیت‌الله عابدینی هدایت‌خواهی را از نشانه‌های فرهیختگی دانست و گفت: آنهایی که عطش دارند تا چیزی را درک کنند، خواستار علوم ربانی و اهل ذکر هستند دارای ویژگی‌ها و نشانه‌های فرهیختگان می‌باشند.
وی در پایان تأکید کرد: باید تلاش کنیم قرآنی باشیم چرا که قرآن بستر پرورش فرهیختگان است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها