خبرهای داغ:
استاندار قزوین اذعان کرد:

بروکراسی پیچیده وزارتخانه ها، کاهش سرمایه گذاری در کشور

زاهدی گفت:در بحث تولید داخلی همه ما موظف به رسیدگی هستیم اما یک بروکراسی بسیار پیچیده در کشور داریم که هیچ وزارتخانه ای حاضر نیست ذره ای از اختیارات خود را به استانها دهد که موجب کاهش سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشور می شود.
کد خبر: ۹۰۹۸۲۵۵
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مدیران دستگاههای استان عصر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد:در نگاه ابتدایی به نظر میرسد قاچاق کالا در استانهای مرزی انجام می شود اما در اصل مبدا و مقصد این قاچاقها در استانهای میانی است.

وی گفت:دلایل قاچاق شامل عدم وجود و کمبود برخی کالاها در کشور و افزایش نیاز، کیفیت کالاها که قابل رقابت با کالای خارجی نیست، تصور اشتباه در خصوص کیفیت بالای کالای خارجی است که نیاز به اقدام فرهنگی بزرگی برای رفع این مورد می باشد.

وی گفت:همچنین تفاوت قیمتها و بحث سیاسی که موجب قاچاق ارز و کالا میشود و مطمینا دستهایی عمدا در این بحث وجود دارد.

استاندار قزوین اظهار کرد:در بحث تولید داخلی همه ما موظف به رسیدگی هستیم اما یک بروکراسی بسیار پیچیده در کشور داریم که هیچ وزارتخانه ای حاضر نیست ذره ای از اختیارات خود را به استانها دهد که موجب کاهش سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشور می شود.

زاهدی عنوان کرد:همچنین بخشنامه ها و مصوبات که هر روز بدون توجه به واقعیات ابلاغ می شوند که موجب مشکلاتی در بحث ارز و صادرات و واردات و بخش تولید می شود. باید امر تولید تسهیل شود تا تولید کننده، وارد کننده و صادرکننده به راحتی بتوانند در چرخه اقتصاد فعالیت نمایند.

وی افزود:بیشترین مشکلات بخش قاچاق، شبکه بودن قاچاق است و ما نیز باید در این خصوص شبکه قابل رصد و پیگیری داشته باشیم که متاسفانه نداریم. اگر یک شبکه توزیعی در کشور داشته باشیم مشکلات موجود بخوبی حل میشود و این امری جدی است که باید انجام شود.

استاندار تصریح کرد:تبلیغات ما ضعیف است همچنین امکانات
ما که با شبکه وسیع قاچاق مواجه هستیم هنوز همان امکانات سابق است. ساختار تشکیلاتی نیروی انتظامی استان در برخورد با بحث قاچاق اصلا قابل قبول نیست به ویژه که استان قزوین به لحاظ جغرافیایی، می تواند نقش کلیدی در کنترل و کاهش قاچاق داشته باشد.

زاهدی گفت:جهت مبارزه با قاچاق باید در یک جلسه ستاد مرکزی با حضور استانها، یک برنامه منسجم جهت هماهنگی مناسب طراحی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها