دکتر زهرا طاهری در گفتگو با بسیج:

حرکت زینب(س) روح مقاومت را در شیعیان شکل داد/ ارزش واقعی جایگاه حجاب برای مردم تبیین نشده است

کارشناس مذهبی گفت: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم ارزش واقعی جایگاه حجاب را برای مردم تبیین کنیم،مردم تشنه معارف دینی هستند ولی فعالین این بخش نتوانسته اند دین را معرفی کنند.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۷۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛دکتر زهرا طاهری از اساتید حوزه علمیه خواهران در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: رفتارهای اخلاقی جامعه متأثر از زنان ایرانی است و به نوعی می توان گفت سرنوشت یک جامعه دست زنان آن است.

وی افزود: از تربیت مستقیم فرزندان گرفته تا تشکیل یک زندگی برای رشد و تعالی جامعه نقش پررنگ زنان در رسیدن جامعه به پیشرفت محسوب می شود.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: فهم جایگاه زنان در جامعه و اهمیت انقلاب اسلامی به نقش پر رنگ زنان باید توسط نخبگان برای مردم تبیین شود.

وی افزود: طبق احادیث متعدد محال است در رسیدن به کمال بین زن و مرد تفاوتی باشد و این موضوع که دشمنان پمپاژ می کنند که زنان از عقل کمتری برخوردار هستند و ضعیف ابور هستند یک بحث انحرافی است.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: امروز دنیای غرب به این رسیده است برای رسیدن به تعالی و پیشرفت باید راه پیامبران را ادامه دهد و فهمیده اندکه زن بی‌حجاب جز تنزل جایگاه زن و بی ارزش شدن آن ندارد به همین دلیل است که اکثر کلاس های دانشگاه مختلط نیست و تک جنسیتی هستند.

وی افزود: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم ارزش واقعی جایگاه حجاب را برای مردم تبیین کنیم،مردم تشنه معارف دینی هستند ولی فعالین این بخش نتوانسته اند دین را معرفی کنند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: بانوان ایرانی همسرداری،مادری و خانواده داری را از حضرت زینب (س) یاد بگیرند،الگوی زینب(س) به دلیل عمق تأثیر گذاری بر یزیدیان توسط محققان دنیا در حال بررسی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر زینب (س) نبود روح مقاومت در شیعیان شکل نمی گرفت،ریشه غیرت زنان و مردان ایرانی تأثیر گرفته از حضرت اباعبدالله(ع) و زینب (س) است.

ارسال نظرات