عباسی دبیر کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و ۶ هزار شهید استان مرکزی:

تاکنون 800 دانشجو در طرح هفت اقلیم دانشجویی شرکت کرده اند/ همایش نقش حضرت امام در دفاع مقدس برگزار می شود

معاون پژوهشی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: طرح هفت‌اقلیم دانشجویی از مهمترین طرح در حال اجرا با محوریت موضوع این همایش است و دانشجویان در قالب اردو از هفت محل اصلی که حضرت امام خمینی (ره) در آن حضور داشته است از جمله خمین، اراک، جماران، قم و... بازدید کرده و در نهایت در کنار مرقد مطهر ایشان، به تجدید بیعت می‌پردازند که ۸۰۰ دانشجو از سراسر استان در این طرح شرکت کردند و مابقی نیز در حال اعزام هستند.
کد خبر: ۹۰۹۶۲۲۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد عباسی دبیر کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و ۶ هزار شهید استان مرکزی در دفاع مقدس در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: با توجه به گستردگی و عمق مطالبی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس، کمیته ویژه‌ای در این خصوص با حضور رؤسای دانشگاه‌ها، مسئولین استانی به‌خصوص حوزه‌های علمیه، معاونین پژوهش دانشگاه‌ها و... تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به حضور در دانشگاه‌ها و جلساتی که با مسئولین پژوهشی در خصوص اجرای برنامه‌های کمیته نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس صورت گرفت، یک هیئت اندیشه‌ورزی در جهت برنامه‌ریزی و هدایت این کمیته در معاونت دانش و پژوهش سپاه استان تشکیل شد.

معاون پژوهشی سپاه استان مرکزی عنوان کرد: اولین برنامه‌ای که در کمیته نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس پیش‌بینی شد، اجرا و برگزاری همایش ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس بود و مقرر شد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد «خمین» به‌عنوان متولی این امر باشد.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) و جهاد و شهادت - مبانی اجتهادی و فقهی فرماندهی حضرت امام خمینی (ره) - حضرت امام خمینی (ره) و وظیفه‌گرایی، نظم و انضباط و اطاعت از سلسله مراتب فرماندهی در اندیشه امام (ره) - نیرو‌های ایثارگر و حضرت امام خمینی (ره) - حضرت امام خمینی (ره) و بسیج مردمی - نقش روحانیت، مقام معظم رهبری و شورای عالی دفاع در دفاع مقدس - امام خمینی (ره) و نقش‌آفرینی اقلیت‌های دینی در فرماندهی در دفاع مقدس و امام خمینی (ره) و فرماندهی و مدیریت دفاع مقدس، محورهای ۹گانه همایش ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس هستند.

دبیر کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و ۶ هزار شهید استان مرکزی در دفاع مقدس اظهار داشت: از سازمان‌ها، ادارات و به‌خصوص دانشگاه‌های مختلف در این حوزه استفاده شد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد «خمین» نیز به‌عنوان برگزار کننده اصلی آن انتخاب شد. همچنین پوستر همایش آماده شده و در بین جامعه دانشگاهیان و نخبگان توزیع شده است و دبیرخانه همایش نیز شکل گرفته و مقالات به دبیرخانه ارسال شده است و مقالاتی که دریافت شده، برای داوری به داوران ارسال شده است.

وی افزود: بخش دوم فعالیت کمیته ویژه نقش امام (ره)، تهیه و تدوین کتاب‌هایی در همین حوزه و به خصوص در راستای محور‌های همایش ملی است؛ به این ترتیب ۱۰ جلد کتاب با عناوین محور‌های همایش در حال آماده سازی و نهایی سازی است. این کتاب‌ها با حضور جامعه نخبگان و دانشگاهی در حال بررسی و تایید نهایی است که پس از چاپ در زمان مقرر توزیع می‌شود.

معاون پژوهشی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: یک جلد کتاب با عنوان تحریف حضرت امام خمینی (ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بیانات ایشان، در آینده نزدیک چاپ خواهد شد و همچنین یک جلد کتاب کودک با همکاری مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در حوزه کودک و نوجوان آماده شده، این کتاب که متن شعر آن آماده و تصویرگری آن انجام شده، زیر چاپ است.

وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور روسای دانشگاه‌ها و دبیرکل کنگره شهدای استان مرکزی داشتیم، مصوب شد که ۸۰ نشست علمی، تخصصی، با محوریت نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس در همه واحد‌های دانشگاهی سراسر استان مرکزی، برگزار شود که موضوع اصلی این نشست‌ها نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و موضوع فرعی آن نقش استان مرکزی در دفاع مقدس است.

دبیر کمیته همایش ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس تأکید کرد: این برنامه در دانشگاه پیام‌نور به‌عنوان اولین دانشگاه برگزار خواهد شد و ان‌شاءالله آثار آن را در سطح جامعه علمی و دانشجویی خواهیم دید.

وی افزود: همه افرادی که مشتاقند، می‌توانند با مراجعه به سایت نقش حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس، از کتاب‌ها و کلیه مقالات و موشن‌گرافی‌ها و کلیپی که آماده شده است، استفاده کنند.

معاون پژوهشی سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: طرح هفت‌اقلیم دانشجویی از مهمترین طرح در حال اجرا با محوریت موضوع این همایش است و دانشجویان در قالب اردو از هفت محل اصلی که حضرت امام خمینی (ره) در آن حضور داشته است از جمله خمین، اراک، جماران، قم و... بازدید کرده و در نهایت در کنار مرقد مطهر ایشان، به تجدید بیعت می‌پردازند که ۸۰۰ دانشجو از سراسر استان در این طرح شرکت کردند و مابقی نیز در حال اعزام هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسابقه کتابخوانی با موضوع نقش حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس با مسئولیت اجرایی دانشگاه آزاد خمین در سطح شهرستان خمین برگزار شد و در تاریخ ۱۹ آبان نفرات برتر این مسابقه کتابخوانی مشخص و معرفی شدند.

ارسال نظرات