خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اعلام کرد:

اجرای ۱۵ برنامه شاخص به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

حجت الاسلام رمضانی گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۵ برنامه اثرگذار را در دستور کار داریم.
کد خبر: ۹۰۹۶۱۶۴
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، «حجت الاسلام علی رمضانی» در جلسه کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی در قزوین که امروز (سه شنبه 11 دی) در دبیرخانه کانون های مساجد استان برگزار شد، بیان کرد: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی این کارگروه تشکیل شده است که امیدواریم در برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب، بتوانیم خدماتی که در این 40 سال به جامعه ارائه شده و دستاوردهای انقلاب و خدمات در مجموعه مساجد و کشور را اطلاع رسانی کنیم.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 15 برنامه اثرگذار را در دستور کار داریم که دستگاه های و نهادهای مختلف می توانند در اجرای این برنامه ها مشارکت کنند و البته ما هم این آمادگی را داریم تا در اجرای برنامه های دهه فجر مشارکت داشته باشیم.
وی عنوان کرد: یکی از برنامه های شاخص برگزاری سرود 40 هزار نفری در سطح کشور است که سهم استان قزوین 600 نفر است که در 12 بهمن ماه و به صورت همزمان در اقصا نقاط ایران اسلامی به یاد سرودهای دهه اول انقلاب در میعادگاه های نماز جمعه و یا میادین مشرف به نماز جمعه برگزار می شود.
حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: برنامه دیگر برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان است که در رشته های تحقیق و حفظ کل برای افراد بالای 16 سال و رشته های ترتیل، حفظ جز 30 و نقاشی آیات برای افراد زیر 16 سال برگزار می شود.
وی تصریح کرد: تاکنون 320 نفر در این جشنواره قرآنی ثبت نام کرده اند و در این جشنواره نگاه این است با نگاه هنری و قرآنی نسل جدید را با مبانی اسلامی آشنا کنیم.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین توضیح داد: برنامه شاخص دیگری که به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود، انقلاب به روایت هنر است که در این برنامه از همه کسانی که هنرآفرین بودند و با استفاده از ظرفیت هنر در توسعه انقلاب سهیم هستند، تجلیل می شود.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد در برگزاری برنامه های دهه فجر اظهار کرد: فعالیت های ما به مسجد گره خورده است و ما اعتقاد داریم انقلاب با مسجد شروع شده و تداوم آن هم باید با مسجد باشد بنابراین باید اخلاق انقلابی، وفاق و همدلی و اتصال به مسجد را در جامعه تقویت کنیم.
حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: مردم باید بدانند فاصله از مسجد آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد و نزدیک شدن به مسجد آنها را از آسیب های اجتماعی مصون می کند.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با همدلی و همراهی برنامه های اثرگذاری را در ایام دهه فجر داشته باشیم و در روستاها هم با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد و روحانیون مستقر می توانیم برنامه های اثرگذاری را اجرا کرده و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را تبیین کنیم.
در ادامه نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ما باید بیشتر برنامه های دهه فجر را در مساجد متمرکز کنیم زیرا مساجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.
حجت الاسلام «داود کیانی» افزود: در صدر اسلام مساجد جایگاه ویژه ای داشتند و بسیاری از امور در مساجد انجام می شد و در اوایل انقلاب هم نقش مساجد پررنگ بود ولی امروز این نقش کمی کمرنگ شده و ما باید از ظرفیت مساجد استفاده کرده و نقش آن را بیش از پیش پررنگ کنیم.

وی تأکید کرد: برنامه ها و جشن های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را باید در مساجد برگزار کنیم و دستاوردهای انقلاب باید در این برنامه ها تبیین شود همچنین باید نقش امام و روحانیت برای نسل امروز بیان شود زیرا روحانیت مرزبانان فکری جامعه اسلامی هستند.
نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: ما هر سال به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های متعددی را برگزار می کنیم که در سال جاری 10 برنامه طی 10 شب و با حضور 10 روحانی در روستاها برگزار می کنیم و باید این برنامه متنوع باشد تا نسل جوان جذب مساجد شوند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها