خبرهای داغ:
رییس ملی مرکز فرش ایران:

درصدد تامین مواد اولیه از طریق بندر چابهار با حداقل قیمت هستیم/فرش قزوین، از آثار فاخر هنری کشور است

دستپاک گفت:یکی از دغدغه های اصلی بافندگان فرش دستبافت مقوله فروش و صادرات فرش و حفظ اشتغال این جمعیت اقتصادی است که رسیدگی به این دغدغه ها از اولویت های ما بوده و در همین راستا در صدد رفع مشکل آنها با تامین مواد اولیه از طریق بندر چابهار از کشورهای هند و چین با حداقل قیمت می باشیم.
کد خبر: ۹۰۹۳۴۰۷
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
  • به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، یازدهمین نمایشگاه فرش دستباف قزوین در محل نمایشگاههای بین المللی استان قزوین برگزار شد.

    فرشته دستپاک در آیین افتتاح این نمایشگاه بیان کرد:صنعت فرش دستبافت، تاثیر زیادی در هنر، فرهنگ، اقتصاد، تمدن، اشتغال کشور داشته و بر همین اساس، در ردیف سه کالای اصلی صادرات غیر نفتی کشور محسوب می شود.

    وی گفت:فعالان این حوزه با مشکلاتی از قبیل بیمه مواجه هستند که بر همین اساس درصدد هستیم تا سال آینده با تمهیدات لازم بتوانیم زمینه بیمه 600 هزار نفر از این فعالان را فراهم نماییم.

    رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به تعداد فعالان حوزه فرش اظهار کرد:در حال حاضر بیش از ۶ میلیون نفر در حوزه فرش بافی فعال می باشند که بخش قابل توجهی از جامعه اقتصادی کشور را تشکیل می دهند.

    دستپاک با اشاره به فرش دستباف قزوین عنوان کرد:این اثر یکی از آثار نفیس هنر فرشبافی است که باید شرایط ثبت ملی و جهانی آن هر را مهیا کرد چرا که با ثبت جهانی فرش قزوین می توان زمینه شناسنامه دار کردن آن را از سوی سازمان مالکیت جهانی به دست آورد.

    وی با اشاره به دغدغه فعالان این حوزه افزود: یکی از دغدغه های اصلی بافندگان فرش دستبافت مقوله فروش و صادرات فرش و حفظ اشتغال این جمعیت اقتصادی است که رسیدگی به این دغدغه ها از اولویت های ما بوده و در همین راستا در صدد رفع مشکل آنها با تامین مواد اولیه از طریق بندر چابهار از کشورهای هند و چین با حداقل قیمت می باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها