خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

ساماندهی 15 گلزار با 142 مزار شهید به اتمام رسید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اذعان کرد: ساماندهی و بازسازی 15 گلزار شهدای استان قزوین با یکصد و 42 مزار شهید طی سال جاری به اتمام رسید.
کد خبر: ۹۰۹۲۱۱۵
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: شهدا صاحبان اصلی نظام هستند و مسوولان هر کاری در برابر ایثارگری‌های آنها انجام دهند، ناچیز است.
وی افزود: ساماندهی مزارهای شهدا حداقل کاری است که مدیران می‌توانند دین خود را نسبت به شهدا و بازماندگان آنها انجام دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: حفظ، نگهداری و رسیدگی منظم و مرتب گلزارهای شهدا باید با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار مسوولان باشد تا نسل امروز و آینده بتوانند از آن استفاده معنوی کنند.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا طی سال‌های گذشته یک بار صورت گرفته است، گفت: با توجه به گذشت زمان و وضعیت آب و هوا، بسیاری از سنگ مزار شهیدان به ویژه در روستاها تخریب شده و امروز نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
وی افزود: ساماندهی 18 گلزار شهدای استان قزوین در دستور کار مسوولان طی سال جاری قرار گرفته که اکنون عملیات عمرانی 15 گلزار مانند تاکستان با 74 مزار شهید، خورهشت با 11 مزار شهید، اسفرورین با 8 مزار شهید، دانسفهان با 15 مزار شهید، لوشکان 2 مزار شهید، دیکین 2 مزار شهید و مورآباد 4 مزار شهید به اتمام رسیده است.
این مسوول افزود: همچنین عملیات بازسازی گلزارهای شهدای خوزنان با 6 مزار شهید، اروان با 5 مزار شهید، پلنگه با یک مزار شهید، سیردان با 2 مزار شهید، سوخته چنار با یک مزار شهید، گل‌زمین با 2 مزار شهید، اناده با یک مزار شهید و چاله با 8 مزار شهید به پایان رسیده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: عملیات ساماندهی مابقی گلزارهای شهدای فارسجین با 33 مزار شهید، خوزنین با 4 مزار شهید و خیارج با 8 مزار شهید نیز طی ماه‌های آینده به اتمام خواهد رسید.
1003/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها