خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبر داد:

3.8 درصد جمعیت استان قزوین، تحت حمایت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در سفر به شهرستان بوئین زهرا با امام جمعه این شهر دیدار و بر ضرورت افزایش تعامل برای ارتقای خدمت به نیازمندان تأکید کردند.
کد خبر: ۹۰۹۲۰۷۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با تشکر از تعامل ائمه جمعه استان با کمیته امداد امام (ره) بیان کرد: اهمیت رسیدگی به نیازمندان به حدی است که امام خمینی (ره) تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب در حالی که هنوز نظام اداری کشور شکل و سازمان لازم را نیافته، دستور تأسیس نهاد کمیته امداد را صادر کرد.
وی ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نهادهای مختلفی را تأسیس کردند ولی تنها در نهادی که اجازه داده شد تا نام امام خمینی (ره) بر عنوان آن نقش ببندد، کمیته امداد است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) نهادی است که مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است و این افتخاری برای ما امداد گران است چراکه تلاش و حرکت در این مجموعه استمرار راه انبیای الهی است.
وی اضافه کرد: در استان قزوین تا پایان سال 96 بیش از 20 هزار خانوار تحت حمایت داشتیم که با برگزاری جشن توانمند سازی هزار و 800 خانوار، تعداد جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان تا 19 هزار خانوار کاهش یافت.
مومنی عنوان کرد: ولی در تنگناهای اقتصادی اخیر هفت هزار خانوار به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان افزوده شد همچنین هفت هزار خانوار نیز از حمایت های موردی کمیته امداد استان قزوین بهره مند هستند.
وی اعلام کرد: در حال حاضر 3.8 درصد از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که با احتساب جمعیت افراد تحت حمایت موردی، به 4.7 درصد از جمعیت استان می رسد و این بدان معناست که 95.3 درصد مردم استان قزوین تحت حمایت این نهاد نیستند.
در ادامه امام جمعه بوئین زهرا گفت: در هر جامعه ای فقر وجود دارد ولی باید تلاش شود تا فاصله طبقاتی میان افراد نیازمند را با سایر سطوح طبقاتی کاهش دهیم.
حجت الاسلام اسد ا... رضوانی یادآورشد: ایجاد اشتغال برای نیازمندان رویکرد مثبتی است که ضمن رفع فقر و محرومیت، زندگی عزتمندانه را برای مددجویان رقم می زند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها