خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین:

ضرورت فراگیری حقوق برای جامعه امروز/ عزل و نصب مدیران بر اساس ارزش های اسلامی باشد

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: همه ما از مردم تا مدیران در برابر جامعه مسئول هستیم و باید تمام سعی و تلاش خود را برای آگاه سازی مردم و رفع مشکلات جامعه به کار بندیم و در عزل و نصب مدیران باید به اصل شایستگی و ارزش های اسلامی توجه کرد و نباید تنها نگاه های سیاسی، حزبی و جناحی در این امر دخیل باشد.
کد خبر: ۹۰۹۱۰۵۰
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در دیدار با مردم شریف قزوین که در مسجد توحید برگزار شد، گفت: ناآگاهی حقوق مردم را می‌توانیم به یک معضل اجتماعی تشبیه کنیم که خیلی‌ها از افراد جامعه را به خود درگیر کرده است و خلا این موضوع زمانی که پای افراد به دادگاه‌ها باز می‌شود مشهودتر است اما می‌توان با آموزش‌های ساده و اولیه حقوق از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کرد.
وی افزود: در حال حاضر به دلیل ضعف دانش حقوقی مردم سوء استفاده‌هایی توسط سودجویان و کسانی که از خلاء های قانونی آگاه هستند، صورت می‌گیرد که برای جلوگیری از این موارد چاره‌ای جز افزایش سطح اطلاعات حقوقی مردم نداریم.
مقام ارشد قضایی استاد اضافه کرد: امروزه آموزش همگانی حقوق در کنار تعمیق باورهای دینی در جامعه یک ضرورت است تا شاهد کاهش میزان پرونده های حقوقی و میزان مراجعات به دستگاه قضا باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: آموزه های دینی بر تحقیق و پرس و جو و آگاهی در روابط تجاری، اقتصادی و حقوقی تاکید دارند و باید پرسید دلایل کم کاری مردم در این زمینه چیست.
رییس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: متاسفانه امروزه با انتشار یک پیام در فضای مجازی نه تنها مردم عادی بلکه حتی وکلا و قضات نیز فریب می خوردند که این نشان دهنده ناآگاهی مردم و کم کاری در تحقیق و پرس وجو است.
این مقام قضایی استان بیان داشت: اگر مردم دستورات قرآنی مبنی بر تحقیق و پرس و جو در موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... را آویزه گوش خود قرار می دادند امروزه شاهد تشکیل حجم بالای پرونده در قزوین نمی بودیم.
وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه امروز به خاطر همین بی دقتی ها و بی احتیاطی ها در روابط اقتصادی، تجاری و اجتماعی از هر پنج شهروند قزوینی یک نفر در دستگاه قضا پرونده دارد و حدود چهار هزار نفر پشت میله های زندان های قزوین حضور دارند.
رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: باید دستگاه های فرهنگی و صدا و سیما به میدان آمده و به صورت جدی تر برای ایفای مسئولیت های خود در این زمینه اقدام کنند.
وی با تاکید بر کاهش میزان مهریه ها گفت: علی رغم همه تلاش های دستگاه قضایی در جهت کاهش طلاق ها در قزوین اما متاسفانه میزان طلاق در این استان با این پیشینه غنی فرهنگی نگران کننده است و بسیاری از طلاق ها به دلیل طمع هایی است که از مهریه های سنگین ایجاد می شود و ما به این باور رسیده ایم که مهریه زیاد موجب فتنه در میان خانواده ها می شود که در نهایت به طلاق ختم می شود و خانواده ها باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: همه ما از مردم تا مدیران در برابر جامعه مسئول هستیم و باید تمام سعی و تلاش خود را برای آگاه سازی مردم و رفع مشکلات جامعه به کار بندیم و در عزل و نصب مدیران باید به اصل شایستگی و ارزش های اسلامی توجه کرد و نباید تنها نگاه های سیاسی، حزبی و جناحی در این امر دخیل باشد زیرا هدف باید خدمتگزاری باشد.
وی یادآور شد: امروزه نسل جوان و مردم جامعه کمتر به علما و دانشمندان دینی مراجعه می کنند و این زنگ خطری برای جامعه است و باید مدیران جامعه با هوشیاری بیشتری در این زمینه عمل کنند.
این مقام قضایی استان در پایان با بیان اینکه پروسه بررسی دعاوی کیفری و حقوقی در دستگاه قضا طولانی است، افزود: نقص قوانین و مقررات و کمبود نیروی اداری و قضایی از جمله دلایل طولانی شدن فرایند دادرسی در دستگاه قضا هستند که می توان برای کاهش زمان دادرسی ها با آگاه سازی مردم در بخش های مختلف حقوقی و تجاری از تشکیل پرونده در دستگاه قضا جلوگیری کرد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها