استاندار مرکزی در نشست با اصناف:

نبود میدان تره بار مستقل سبب گرانی 30 درصدی میوه در اراک

آقازاده گفت: از مهمترین کمبودهای استان مرکزی و شهر اراک نبود میدان تره بار مستقل است که باید دنبال شود.
کد خبر: ۹۰۸۸۱۲۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در نشست با روسای اتحادیه‌های اصناف استان مرکزی گفت: با وجود شرایط نامطلوب اقتصادی ایجاد شده در کشور و نوسانات قیمت ها استان مرکزی با وجود 50 هزار صنف یک کار حلال و ثواب را برای درآوردن روزی انجام دادند و مایحتاج مردم را تامین کردند که امیدواریم با مدیریت های صحیح تر این روند مطلوب ادامه دار باشد.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر از منتخبین مردم هست و باید در جهت خدمت به مردم و حل مشکلات مطرح شده از جمله صنوف آلاینده و دیگر طرح های شهری برنامه ریزی مشخصی برای آنها انجام شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: سازمان صمت باید بیش از گذشته به مشکلات مربوط به اصناف ورود کند و برای حل مشکلات اینچنینی لازم است یک تقسیم کار در حوزه اقتصادی و شهری استانداری صورت گیرد و با تشکیل کارگروه های تخصصی در جهت رفع این مشکلات بکوشد.

وی تأکید کرد: موضوع بازار دست فروشان از چندین سال قبل حل نشده باقی مانده است و لازم است شهرداری که توان مقابله با این معضل را ندارد از جمله آن را به شورای تامین واگذار تا آنجا تخصصی برای آن کار شود.

آقازاده بیان داشت:همچنین می توان برای دست فروشان در روزبازارها بدون دریافت عوارض مناطقی ساماندهی شوند چراکه دستفروشان هم منظر شهری را نامطلوب کرده اند و هم سبب نگرانی کسبه ای که در آن منطقه هستند می‌شوند .

وی تصریح کرد: از طرفی متأسفانه شرایط بیکاری در کشور به گونه ای است که با همه نمی توان برخورد بگیرو ببند کرد اما باید تدابیر لازم اندیشیده شود .

استاندار مرکزی افزود: یک مطالبه جدی در استان است که تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

آقازاده با اشاره به گرانی 30 درصدی میوه در شهر اراک در پایان خاطر نشان کرد: از مهمترین کمبودهای استان مرکزی و شهر اراک نبود میدان تره بار مستقل است که باید دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ساماندهی دستفروشان نیازمند برنامه ریزی و اقدام جمعی از سوی بخش دولتی و خصوصی است و دستگاه ها از جمله شهرداری و شهرسازی باید برنامه مشخصی در این مورد ارائه دهند.

وی افزود: فعالیت دستفروشان، نارضایتی کسبه را به دنبال داشته و منظر شهری را نیز تخریب کرده است اما شرایط اقتصادی کشور و وجود بیکاری در مقطع زمانی فعلی نمی توان مدت زمان کوتاهی این مشکل را حل کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار