خبرهای داغ:
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان بویین زهرا درخصوص حواشی ایجاد شده برنامه روز دانشجو:

چرا تریبون جشن روز دانشجو در اختیار نمایندگان رسمی تشکل های دانشجویی دانشگاه ها قرار نگرفت؟

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان بویین زهرا درخصوص حواشی ایجاد شده برنامه روز دانشجو صادر شد.
کد خبر: ۹۰۸۷۵۲۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی قزوین، بسیج دانشجویی دانشگاه های بویین زهرا درخصوص حواشی ایجاد شده مراسم روز دانشجو دراین شهرستان بیانیه ای را قرائت کردند. متن بیانیه به شرح زیر است:
من در میان شما باشم یا نباشم، به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد (حضرت امام خمینی ره)
سالهاست در تاریخ سیاسی ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، ۱۶ آذر نماد مبارزه با استکبار و آزادی خواهیست، ماندگاری و نامگذاری ۱۶ آذر به نام دانشجو نتیجه بصیرت سیاسی دانشجوست.
باخبر شدیم پنج شنبه گذشته برنامه ای به این مناسبت و البته خارج از محیط دانشگاه و با مسئولیت فرمانداری شهرستان بوئین زهرا برگزار شد، برنامه ای که می بایست در آن به تمجید از عملکرد دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و بزرگداشت شهدای آن روز و تبیین عملکرد آنها پرداخته می شد به محفلی تبدیل شد برای حمایت از فتنه گران سال ۸۸ و عبور از خطوط قرمز نظام.
فرماندار محترم شهرستان بوئین زهرا آیا جز این است که شما در جمهوری اسلامی مسئولیت دارید و بیش از هر کسی باید حامی نظام و ملت شهید پرور آن باشید؟
برگزاری آن مراسم چند سوال را در این رابطه بوجود آورده است:
آیا متولیان برگزاری برنامه مذکور با رؤسای دانشگاه های شهرستان و تشکل های دانشجویی دانشگاه ها جلسه و یا نشست مشترکی را به جهت برنامه ریزی اجرای جشن مذکور برگزار کرده اند که از مسئولان دانشگاه انتظار شرکت در این جشن را داشتند؟ در حالی که در همان زمان، به همت دانشجویان و مسئولین دانشگاه های شهرستان بویین زهرا برنامه های مختلفی به مناسبت روز دانشجو برنامه ریزی و اجرا شده و بدیهی است که مسئولین این دانشگاه ها طبعا در برنامه ای که خود متولی برگزاری آن در دانشگاه بوده حضور داشته و نمی توانسته اند که در آن برنامه کذایی شرکت کنند.
جای تأمل است که علی رغم عدم حضور مسئولین هر دو دانشگاه بزرگ شهرستان به دلیل ذکر شده، چه خرده حساب پشت پرده‌ای وجود دارد که پیکان انتقادات تنها به سوی مسئولین دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا اشاره رفته است؟! آن چه که مشخصاً برداشت می‌شود این است که برخی افراد در یک سناریوی ساختگی به دنبال تخریب دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا بوده اند در حالی که به اذعان کارشناسان امر، عمده مشکلات دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا به مسئولان ارشد شهرستان و نه مجموعه مدیریتی دانشگاه برمی‌گردد.
چرا تریبون این جشن در اختیار نمایندگان رسمی تشکل های دانشجویی دانشگاه ها قرار نگرفت و عمدتاً افرادی از پیش تعیین شده و با برنامه قبلی جهت عقده گشایی سیاسی در پشت تریبون حاضر شده و با بیان سخنانی سخیف از خطوط قرمز نظام عبور کردند.
جناب فرماندار خوب است شما مطالعه ای در خصوص خسارات مالی و سیاسی فتنه ۸۸ برای نظام داشته باشید و اطرافیان خود را نیز از خسارات میلیاردی آن که میتوانست برای دهها هزار نفر از جوانان کشور شغل ایجاد کند آگاه نمایید تا از این پس در حضور جنابعالی سخن از رفع حصر قانونی سران فتنه پیش نیاید، ضروری است موضع رسمی خود را در این خصوص ابراز نمایید.
متأسفانه دیروز با چراغ سبز برخی افراد تابلودار که در بدیهی ترین امورات حوزه انتخابیه خود درمانده اند، نهادهای انقلابی را در دانشگاه ها متهم به ایجاد فضای امنیتی جهت بستن فضای سیاسی دانشگاه ها کردند و این در حالی است که در دولت تدبیر و امید، در سنوات مختلف به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی انقلابی حتی اجازه سخنرانی در حضور مقامات را ندادند و این مسئولین دولتی هستند که سعی دارند فضای اختناق را در دانشگاه ها به وجود آورند.
جناب فرماندار با وجود مشکلات فراوان حوزه مسئولیتی شما چه ضرورتی وجود داشته که مجموعه تحت امر شما به برگزاری یک چنین برنامه هایی ورود کند که اصولا می بایست در فضای دانشگاه و با مسئولیت خود دانشجویان برگزار میشد.
شما تا چه میزان با مشکلات گوناگون دانشجویان شهرستان آشنایی دارید؟ شما تا چه اندازه پیگیر حل مشکلات عموم مردم در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان بوده اید؟ جناب فرماندار، مردم و دانشجویان از خط بندیهای سیاسی ذیل جریانات کهنه ی اصولگرایی و اصلاح طلبی خسته شده اند، در واقع تاریخ مصرف این کلمات مدت زمانیست که گذشته و ما به لحاظ عملکرد و رفتار مسئولین آنها را در دو طیف انقلابی و غیر انقلابی دسته بندی میکنیم.
جناب فرماندار شما از مشکلات عدیده دانشجویان در دانشگاهها باخبرید؟ مشکلاتی چون وضعیت خوابگاه دانشجویان, نحوه رفت و آمد آنان و مشکلات گوناگون آموزشی که خیلی از آنها به تصمیم گیری مسئولین در بیرون از دانشگاه برمیگردد.
آیا شما از مشکلات مردم در روستاهای دورافتاده شهرستان باخبر هستید؟ آیا تاکنون پیش آمده مسائل و مشکلات مردم را در روستاها از نزدیک ببینید؟
بسیج دانشجویی دانشگاه های فنی و مهندسی و آزاد اسلامی بوئین زهرا ضمن محکوم کردن حواشی ایجاد شده در آن مراسم ازجنابعالی دعوت میکند تا باحضور در جمع دانشجویان پاسخگوی سوالات دانشجویان در مسائل مختلف اقتصادی و اجتماعی در حوزه عملکرد خود باشید و امیدوار است بار دیگر شاهد این حواشی در مراسم روز دانشجو که فقط و فقط کام دشمن و دوستان داخلی ایشان را شیرین می‌کند نباشیم.
بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان بویین زهرا
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها