نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

بودجه 98؛ بستری برای تقویت تولید و عدالت اجتماعی/دانشگاه باید کانون علم، ایمان و معرفت باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بودجه 98 باید حامی تولید، عدالت اجتماعی و محرومان باشد و با تشویق جامعه به کار و تلاش، اشتغال پایدار ایجاد کند.
کد خبر: ۹۰۸۷۳۵۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک مناسبت‌های 16 و 27 آذر اشاره و از حوزه و دانشگاه به عنوان دو بازوی توانمند ملت نام برد و گفت: حوزه و دانشگاه دو بازی انقلابی و معنویت و علم و دانش و فناوری هستند و اگر اين دو بازو خوب عمل كنند و ما نیز قدردان آن باشيم كارايی بالايی خواهند داشت و می‌توانیم به پیشرفت دست پیدا کنیم.

وی رسالت دانشجویان را در این برهه از انقلاب بسیار سنگین دانست و گفت: انقلاب اسلامی ارزان به دست نیامده است خون‌های بسیاری برای آن ریخته شده است لذا هر فردی به سهم خود در ارتقای انقلاب بکوشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه دانشگاه بايد كانون علم، ايمان و معرفت باشد و در توليد علم و دانش كشور بايد به مرزهای علم برسد، تصریح کرد: دانشجویان و طلبه‌ها تلاش کند در تولید و علم و دانش کشور را به قله‌ها برسانند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به هفته علم و فناوری تاکید کرد: جوانان و دانشجويان ما بايد اصل را بر علم‌آموزی بگذارند، بايد خدمتگزار مردم بود و اميد است در كنار علم‌آموزی در مبارزه با استكبار فعال‌تر عمل كنند و با توليد مقالات علمی و فناوری ایران در عالی‌ترين رده جهانی قرار گيرد و همسو با ترازهای اهل بيت(ع) حركت كنند.

وی با ابراز تاسف مدرک محور شدن دانشگاه‌ها افزود: علم بايد پشتوانه كار و مهارت داشته باشد. اين ايراد به نظام آموزشی كشور وارد است که باید نسبت به آموزش مهارت‌های فنی‌و حرفه‌ای به عنوان اصول اوليه برای دانشجويان همت گمارد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به بررسی بودجه سال آینده در مجلس هم اشاره کرد و گفت: بودجه 98 باید حامی تولید، عدالت اجتماعی و محرومان باشد و با تشویق جامعه به کار و تلاش، اشتغال پایدار ایجاد کند. بودجه مصوب بایستی در راستای توسعه صادرات، کاهش واردات و حمایت از سرمایه‌گذاری مفید باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به توطئه دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن همواره توطئه‌های خود را دارد، اما سوءتدبیر را نباید به دشمن نسبت داد، نوسانات نرخ ارز و تخصیص حتی یک دلار باید تمام و کمال مراقبت شود تا هر دلار در جای درست خود هزینه شود.

وی به حادثه تروریستی روز گذشته چابهار هم اشاره کرد و گفت: کوردلان و منافقان  به خیال باطل خود می‌توانند با چنین جنایاتی به اهداف خود دست پیدا کنند، آنان باید بدانند که ملت ایران در مقابله با منافقان و کوردلان و بدخواهان نظام متحد و یکپارچه هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: این حوادث نشان می‌دهد دشمنان بیکار ننشسته‌اند و هر روز دنبال یک جنایت هستند لذا باید در برابر اقدامات آنان هوشیارتر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات