خبرهای داغ:
سردار فرجیان‌زاده:

اگر همت مسئولین باشد ما در کشور بن بست نداریم/ مسئولین باید به جوانان مومن و انقلابی و بسیجی میدان دهند

یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس گفت: اگر همت مسئولین باشد ما در کشور بن بست نداریم، امروز مسئولین ما باید به جوانان مومن و انقلابی و بسیجی میدان دهند و فضا را برای جوانان انقلابی باز کنند و اجازه کار بدهند.
کد خبر: ۹۰۸۷۲۹۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴

اگر همت مسئولین باشد ما در کشور بن بست نداریم/ مسئولین باید به جوانان مومن و انقلابی و بسیجی میدان دهندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجیان زاده در مراسم یادبود سردار شهید «همدانی» و شهدای مدافع حرم که با حضور مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مردم شهیدپرور این شهرستان در حسینیه سیدالشهداء باغ بهشت همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت 14 ستاره درخشان که در دفاع از حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسیده‌اند، اظهار داشت: شهدا مظهر قدرت این کشور هستند.

وی گفت: شهدا امنیت و آسایش را برای این کشور به ارمغان آوردند و ما تا ابد مدیون این شهدا هستیم و این یادواره‌ها که برگزار می‌شود در حقیقت کار بزرگی است که باید هر چه بیشتر برای شهدا برگزار شود.

این یادگار دفاع مقدس در ادامه تصریح کرد: شهدا روح معنویت در کشور هستند و روحیه معنویت را در کشور ما یاد شهدا ایجاد می‌کند، روحیه معنویت یعنی روحیه عزت و سرافرازی؛ روحیه آرمان خواهی و ایستادن پای ارزش‌های انقلاب و مکتب امامان(ع) که با برگزاری این مراسم‌ها این روحیه را تقویت می‌کنیم.

وی در ادامه ابراز داشت: مجالس باشکوهی که برای شهدا برگزار می‌شود برای ما تعهدآور است و ما باید از خود شهدا بخواهیم که راه سرافرازی را به ما نشان دهند که ما راه آنها را ادامه دهیم و این شهدا هستند که می‌توانند ما را در این مسیر پیچیده که قرار کمک کنند.

وی در ادامه در خصوص شهید «همدانی» گفت: شهید «همدانی» مجاهدت در راه خدا داشت و کسی بود که علیه رژیم سفاک پهلوی مبارزه کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سپاه پاسداران را به همراه دوستان و یارانش تشکیل داد؛ این شهید بزرگوار در زمانی که می‌خواستند کشور ما را تجزیه کنند به عنوان یک فرمانده در غرب کشور حضور پیدا کرد و از تمامیت و استقلال این کشور حمایت کرد.

* شهید «همدانی» یک شخصیت تکلیف‌گرا بود

سردار فرجیان‌زاده خاطرنشان کرد: شهید «همدانی» نقش بزرگی را در زمانی که منافقین شخصیت‌هایی همچون شهید بهشتی، رجائی، باهنر و... را به شهادت رساندند، انجام داد و در 8 سال دفاع مقدس در نفس‌گیرترین مناطق کشور حضور پیدا کرد و همه او را به عنوان فرمانده قلب‌ها می‌شناسند و آنهایی که در کنار او بودند عشق و پیشتازی او را در صحنه فراموش نمی‌کنند.

این یادگار دفاع مقدس در ادامه افزود: امیدواریم سریال یا فیلمی از زندگانی این شهید بزرگوار ساخته شود تا مردم ایران با شخصیت این شهید بیشتر آشنا شوند؛ همچنین سیمای نورانی و اخلاق خوش شهدای ما بعد از شهادت شناخته می‌شود؛ ما به آنها مدیون هستیم و باید این شهدا را به نسل جدید معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: شهید «همدانی» در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز به عنوان یک فرمانده مومن بود و کارهای بسیار بدیع و مبتکرانه و خلاقی را انجام داد.

سردار فرجیان زاده در خصوص نقش شهید همدانی در فتنه سال 88 اذعان داشت: آن زمان که فتنه سال 88 صورت گرفت شهید «همدانی» در برابر فتنه گران شجاعانه ایستادگی کرد و برای دفاع از ولایت و جمهوری اسلامی و سربلندی ایران ایستادگی کرد و بسیار خوب درخشید و نقش خود را خوب ایفا کرد و این شهید بزرگوار بسیار به یاد شهدا بود و خیلی سعی می کرد اطلاعات شهدا را جمع‌آوری کند.

این یادگار دفاع مقدس در خصوص شخصیت شهید «همدانی» ابراز داشت: ایشان یک شخصیت تکلیف‌گرا بود و ما هم موظف هستیم به تکلیف عمل کنیم.

وی ادامه داد: امروز شهدای مدافع حرم که یکی از فرماندهان برجسته آن شهید «همدانی» بود؛ دارای ویژگی‌های برجسته‌ای هستند.

سردار فرجیان‌زاده در خصوص ویژگی‌های این شهدای مدافع حرم گفت: این شهدا سه ویژگی برجسته دارند یکی از این ویژگی‌ها عشق و علاقه آنها به اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت زینب(س)بود.

* پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی یکی دیگر از دستاوردهای شهدای مدافع حرم است

سردار فرجیان‌زاده با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های این شهدا بصیرت بود، گفت: آنها با بصیرتی که حضرت عباس(ع) داشت با بصیرت تمام در جبهه ها حضور یافتند و به دفاع از حریم اهل بیت(ع) پرداختند.

وی تصریح کرد: آنها عاشق شهادت بودند و برای آن لحظه شماری می‌کردند اما کاری که این شهدای مدافع حرم کردند کار بسیار بزرگی بود و تاریخ ابعاد مختلف آن را بازگو خواهد کرد.

این یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه خطر داعش از صهیونیست‌ها برای جهان اسلام بیشتر است، ابراز داشت: جهان اسلام بیش از 60 سال است که مشکلات و مصائبی را در مقابل صهیونیست‌ها دارد اما اگر ما مردانی همچون شهدای مدافع حرم و شهید «همدانی» را نداشتیم هرگز نمی توانستیم داعش را در آن شرایط شکست دهیم.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیست همانگونه که رهبرمعظم انقلاب پیش بینی کردند ساقط می‌شود و این عظمتی است که شهدای مدافع حرم ایجاد کردند و جهان اسلام را از داعش پاک کردند.

سردار فرجیان‌زاده با اشاره به اینکه نابودی داعش تنها دستاورد شهدای حرم نبود، گفت: آنچه بیش از این موثر بود فتح الفتوحی بود که در جهان اسلام به وجود آمد و تاثیری شگرفی بر مردم سوریه و عراق و سایر کشورهای منطقه گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم یمن با الهام از همین شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی و مکتب امام(ره) در مقابل دشمن می‌ایستند و با یک قرص نان می‌جنگند.

وی در خصوص واقعه اربعین گفت: امروز اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یکی دیگر از دستاوردهای شهدای مدافع حرم است این حرکت اربعین حرکت عظیمی در دنیاست و بیش از 20 میلیون نفر در این همایش شرکت کردند و این عظمتی است که شهدا و اسلام به دست آورده است.

* خدمتگزاران کشور باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند

این یادگارن دفاع مقدس تصریح کرد: بی تردید هر کس که به زیارت امام حسین(ع) می رود تمام شهدای مدافع حرم در این زیارت سهیم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز ما نیاز به وحدت داریم، افزود: پیام شهدای ما و شهدای مدافع حرم، محور و ستون، محور رهبر معظم انقلاب است و همه مسئولین وظیفه دارند که پشت سر رهبری حرکت کنند و هیچ مسئولی نباید از موضع ضعف صحبت کند و باید مقتدرانه صحبت کند.

سردار فرجیان زاده در ادامه با اشاره به وضع معیشتی مردم ابراز داشت: مردم از لحاظ معیشت در وضعیت سختی به سر می‌برند این مسائل قابل حل است و براساس نظر کارشناسان اقتصادی تحریم‌های دشمن 20 درصد است و 80 درصد را مسئولین باید تصمیم بگیرند و با روحیه جهادی و بسیجی قابل حل است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص ایجاد قرارگاه اقتصادی خاطرنشان کرد: رهبر فرمود قرارگاه اقتصادی تشکیل شود و این قرارگاه اقتصادی تمام صحنه‌های اقتصادی مردم را رصد می‌کند تا با حربه‌های دشمن مقابله کند و مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.

این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: اگر همت مسئولین باشد ما در کشور بن بست نداریم، امروز مسئولین ما باید به جوانان مومن و انقلابی و بسیجی میدان دهند و فضا را برای جوانان انقلابی باز کنند و اجازه کار بدهند.

وی عنوان کرد: این شهدای هسته‌ای جوان بودند که ما را به آن عظمت رساندند؛ همچنین جوانان در حوزه صنعت دفاعی فعالیت داشتند و توانستند ما را در جهان سرافراز کنند.

سردار فرجیان‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: امروز خدمتگزاران این کشور باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند و خستگی را کنار بگذارند و راه را باز کنند؛ مردم ما هوشیار، هوشمند، موقعیت شناس و آگاه هستند و تصمیم گرفتند که با عزت و سرافرازی زندگی کنند و حاضر نیستند آن را فدای سازش و تنبلی کنند و عزتمندانه از این مملکت دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات