بیستمین مانور زلزله و ایمنی در بوشهر برگزار شد

دانش آموزان استان بوشهر با شرکت در بیستمین مانور زلزله و ایمنی، با روش‌های پناه گیری هنگام زلزله آشنا شدند.
کد خبر: ۹۰۸۴۶۴۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، این مانور با شعار «مدرسه ایمن و جامعه تاب آور» امروز در مدارس استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در حاشیه برگزاری مانور زلزله و ایمنی در هنرستان رازی بوشهر گفت: دانش آموزان با حضور در این مانور هم راه‌های پناه‌گیری و هم کمک به دیگران هنگام وقوع زلزله را فراگرفتند.

ناصر کرمی افزود: روند نوسازی و مقاوم سازی مدارس در سال‌های گذشته خوب بوده، اما هنوز ۶۰۰ تا ۷۰۰ کلاس درس تخریبی در استان وجود دارد که باید نوسازی شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز گفت: برای کاهش میزان آسیب ها و خسارت های ناشی از حوادث طبیعی تکرار و تمرین نکته های ایمنی ضروری است.

قاسم قائدی بیان کرد: هرچه آمادگی ها در زمان حوادث طبیعی بیشتر و پیشگیری بهتر باشد میزان خسارت ها کمتر می شود.

وی یکی از کار‌های پیشگیرانه را مقاوم سازی خانه‌ها عنوان کرد و افزود: در این زمینه در سال ۹۵-۹۶، ۳۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان بوشهر مقاوم سازی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: همچنین با تلاش مسئولان استان اکنون، همه شناور‌های صیادی و سفاری استان بیمه شده‌اند.

استان بوشهر در سال‌های اخیر چند زلزله بزرگ داشته که دو مورد آن قربانی هم گرفت؛ یکی زلزله ۶.۱ ریشتری شُنبه در شهرستان دشتی که ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ رخ داد و ۳۷ کشته داشت و دیگری زلزله ۵.۷ ریشتری برازجان که هفتم آذر ۱۳۹۲ اتفاق افتاد و هفت قربانی گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات