حجت الاسلام نوذر باقری راد در جمع دانش آموزان دبیرستان شهید ستارپناهی طی سخنانی به تبیین مسئولیت پذیری جوانان در جامعه پرداخت و گفت: شهید فهمیده و همه کسانی که فداکاری نمودند در قبال جامعه خود احساس مسئولیت کردند.
کد خبر: ۹۰۷۲۴۹۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، باقری راد افزود: گاهی یک جوان در منزل چنان عمل می‌کند که در جایگاه سرپرست و نان آور خانواده نقش ایفا می‌کند کما اینکه در صدر اسلام پیامبر (ص) به همین بدلیل حضرت زهرا (س) را به ام ابی‌ها لقب داد چرا که با رسیدگی و زدودن غبار خستگی از چهره پیامبر در جایگاه مادری برای آن حضرت قرار می‌گرفت.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) در قبال پدر احساس مسئولیت مادری داشت گفت: شهیدحسین فهمیده اینقدر احساس مسئولیت را در خود بارور و شعله ور می‌بیند که بی نیاز به نگاه و توجه دیگران نارنجک به خود می‌بندد و فداکاری می‌کند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت دیلم:شهید فهمیده در قبال جامعه احساس مسئولیت نمود.
او اظهار نمود: وقتی امام فرمود: رهبر ما نوجوان ۱۳ ساله است یعنی او به اندازه رهبر جامعه در قبال ملت احساس مسئولیت می‌کند و تا این حد خود را موظف و مسئول می‌داند.
مقابل احساس مسئولیت، حس طلبکاری است.
حجت الاسلام باقری راد در همین زمینه توضیح داد: برخی در مقاطع مختلف زندگی همیشه طلبکار اند؛ و برای خود در قبال دیگران نقشی نمی‌بینند.
این مقام مسئول در بسیج دیلم خاطرنشان کرد: بعضی از مسئولین در رده‌های بالا از انقلاب طلبکارند و مثل کنه چسبیده اند به صندلی و اگر زیر سوال هم رفتند می‌گویند موقعی که ما بودیم شما نبودید!
خوب بروید کنار تا جوانان بیایند مگر همین شهدای جوان جنگ را اداره نکردند. چرا الان جوان‌ترین مسئول ما ۵۰ سال سن دارد؟

احساس مسولیت نمایشی نیست برخی سلبریتی‌ها در زلزله کرمانشاه به نفع مردم اشک تمساح ریختند و داد و بیداد کردند و سلفی گرفتند و پول‌های میلیاردی جمع کردند، اما بعد از مدتی خبری از آن‌ها نبود. بعضی هم هنوز آنجا هستند و هیچ سر و صدایی نکردند.
ارسال نظرات