خبرهای داغ:
یادداشت/ سرهنگ کوچکخانی، معاون روابط عمومی سپاه قزوین

بسیج، یادگار امام

بدون تردید بسیج یکی از الطاف معجزه گونه الهی بود که بر ملت ایران ارزانی شده. حضرت امام با نگاه استراتژیک خود 11 ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی این بنای رفیع را پایه گذاری کرد
کد خبر: ۹۰۸۴۴۶۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، هفته بسیج امسال با شعار بسیج مظهر استقامت، پیشرفت،وحدت و خدمت در شرایطی آغاز شد که خصومت جبهه استکبار با نظام اسلامی و مردم بزرگ ایران شفاف تر و عریان تر از هر زمان دیگری بوده است.
بر همگان اثبات شده است که فکر و ایده حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین یک راهبرد کاملا صحیح و آینده نگرانه و آرامش بخش در عرصه های مختلف جامعه امروز با توجه به توطئه های بی امان دشمنان این مرز و بوم بوده است.
بدون تردید بسیج یکی از الطاف معجزه گونه الهی بود که بر ملت ایران ارزانی شده. حضرت امام با نگاه استراتژیک خود 11 ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی این بنای رفیع را پایه گذاری کرد و این شجره طیبه با ایثار و فداکاری در عرصه دفاع مقدس ایران اسلامی را فاتح بزرگ ترین و طولانی ترین جنگ قرن که همه قدرت های سلطه جهانی یک طرف آن بودند کرد و به فرموده امام راحل دشمن در تحمیل آن همه خسارت چیزی بدست نیاورد.
معمار کبیر انقلاب برای مقابله با جنگ نرم آینده چهار ماه پس از پایان جنگ سخت در آذر 67 بسیج طلبه و دانشجو را با کارکردهای کاملا غیرنظامی بنیاد نهادند و آنها را به پاسدار اصل تغییرناپذیر نه شرقی و نه غربی، حل مسائل اعتقادی بسیجیان، ترسیم چارچوب های اسلام ناب محمدی و دفاع از اسلام و انقلاب فرا خواندند.
پر واضح است که بسیج در جنگ غیرنظامی، دفاع سیاسی از انقلاب بخشی از ماموریت بسج باشد که به آن اشاره خواهد شد.
از جمله کارکردهای بسیج در چهل سالگی انقلاب می توان به نقش بسیج در تقویت ساخت استحکام درونی کشور داشت که از مطالبات مقام معظم رهبری در مجموعه بیانات اخیرشان می باشد باشد.
طبق بیان رهبر معظم انقلاب توانایی ها و ظرفیت های بسیج کارگشا و گره گشا در خیلی از امور کشور است .
بسج همچون گذشته ضامن عبور موفق نظام اسلامی از مرحله حساس پیچ تاریخی بوده . اگر دیروز در لباس رزم به کشور خدمت کرد امروز در زمانه جنگ نرم و تحریم اقتصادی می تواند در عرصه علمی و فرهنگی وارد عرصه کارزار باشد و به عنوان پرچم دار تقویت استحکام درونی به گفتمان سازی،ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی و تقویت و توسعه هرچه بیشتر اردوهای جهادی به خدمت رسانی به مردم در صحنه حضور داشته باشد.
1001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها