خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار:

صد در صد جمعیت شهری از آب سالم برخوردارند

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: با انجام پروژه عظیم انتقال آب از سد طالقان به قزوین، مردم استان از یکی از با کیفیت ترین منابع آبی شرب برخوردار می شوند .
کد خبر: ۹۰۸۴۳۸۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی فرخ زاد معاون اقتصادی استاندار قزوین در برنامه گفتگوی خبری شبکه قزوین گفت: در دوره ای که مورد هجوم حجمه های رسانه های مختلف و معادین انقلاب هستیم ، وظیفه داریم با مقایسه بین فعالیتهای چهل ساله انقلاب و انچه پیش از انقلاب وجود داشته است، دستاوردهای انقلاب را با آمار دقیق به نسل های جدید انتقال دهیم.
فرخ زاد گفت: در حوزه آب پروزه های عظیمی در سطح استان انجام شده که از آن میان می توان به احداث سدهای نهب، بالاخانلو، برمانک، بهجت آباد و قلات اشاره کرد که باعث ممانعت از هدر رفت آبهای سطحی و ذخیره 200 میلیون متر مکعب آب در سطح استان شده است.
وی مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی و شرب را از دستاوردهای دیگر انقلاب دانست و گفت:در حال حاضر برای نزدیک به 46 هزار هکتار از اراضی دشت قزوین از آبیاری تحت فشار استفاده می شود و نزدیک به 10 هزار هکتار نیز در دست اجراست و این در حالی است که قبل از انقلاب هیچ زمینی با استفاده از این روش ابیاری نمی شد.
فرخ زاد افزود:در حوزه آب شرب نیزبه جرات می توان گفت صد در صد جمعیت شهری ازآب سالم برخورداند و با انجام پروژه عظیم انتقال آب از سد طالقان به قزوین، مردم استان از یکی از با کیفیت ترین منابع آبی شرب برخوردار می شوند .
وی ادامه داد: در بخش آب روستایی نیز 6 آزمایشگاه در مجموعه آب و فاضلاب روستایی کیفیت آبهای روستایی را کنترل می کنند و نزدیک به 84 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب سالم هستند .همچنین اکثر شهرهای استان از جمله قزوین،تاکستان،بیدستان محمدیه و ابیک تحت پوشش تصویه خانه های فاضلاب هستند و مشکل آلودگی آبهای زیرزمینی که قبلا وجود داشت ، مرتفع شده و 5 شهر دیگر نیز در اسرع وقت تحت پوشش قرار می گیرند.
فرخ زاد خاطر نشان کرد: با اجرای طرح کوتاه مدت حفر چندچاه و خط انتقال و ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره، نیازهای فعلی آب استان حداقل تا سه سال آینده تامین می شود و با اجرای طرح بلند مدت خط انتقال و تصویه خانه های آب طالقان در دراز مدت نیاز آب شرب برای شهرهای استان برطرف خواهد شد .

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها