خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

دشمن قصد نابود کردن و ازبین بردن هویت ما را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: بر همین اساس دشمن بر روی هویت ما برنامه‌ریزی کرده و قصد نابود کردن و ازبین بردن هویت ما را دارد و این وظیفه ما است که در مقابل، ما نیز برنامه‌ریزی کنیم و برای حفظ این هویت و بالا بردن آن تلاش کنیم.
کد خبر: ۹۰۸۴۰۷۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹

دشمن قصد نابود کردن و ازبین بردن هویت ما را داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، پورداود در نشست تعامل نخبگان بسیج فرهنگیان نهاوند ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: امروز بسیج جایگاه بسیار رفیعی دارد و در نقاط مختلف دنیا حرکت بزرگی را طی می‌‌کند.

وی با بیان اینکه امروز عمق استراتژیک بسیج، جبهه مقاومت در سوریه، لبنان، یمن و  بحرین است، افزود: از آنجایی که سر لوحه بسج اخلاص است، هرجا که بسیج ورود کرده توانسته کارهای شگرفی به وجود بیاورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: امروز دشمن برآن است که به طرق مختلف نظام اسلامی را تضعیف کند و از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران ام‌القرای جهان اسلام است؛ دشمن در صدد ایجاد توطئه‌های گوناگون برای ضربه زدن به این کشور اسلامی است.

وی با اشاره به نقشه‌های شوم دشمن گفت: از مواردی که نظام سلطه به دنبال آن است، می‌توان به سست کردن بنیان خانواده و بدبین کردن مردم به وسیله اعمال تحریم‌ها اشاره کرد، البته این در شرایطی است که سرکردگان نظام سلطه بارها و بارها مردم ما را آزموده‌اند و این تغییر تاکتیک دشمن به خاطر ایستادگی و مقاومت و رشادت مردم ایران است.

دکتر پورداود با تأکید بر لزوم وحدت بیان کرد: همواره وقتی سه عنصر ایمان، رهبری و مردم دست به دست هم داده‌اند واژه‌ کارستان را ساخته‌اند؛ مادامی که ما انسجام درونی داشته باشیم و حول محور ولایت حرکت کنیم و مسئولین نیز وحدت داشته باشند، مردم پای کار هستند و انقلاب ما به سوی انقلاب حضرت مهدی(عج) حرکت خواهد کرد.

وی با تشریح هدف اصلی این نهاد که همان تعلیم و تربیت است، با اشاره به سند تحول بنیادین تصریح کرد: در این سند تعریفی از تعلیم و تربیت داریم که مبتنی بر تعالیم دینی و سیره ائمه هدی(ع) بوده و آن تعریف این است «هرگونه اقدام هدایتگرانه برای پرورش ادراکات، اقدامات، تصمیمات و تمایلات در چهار حوزه ارتباط انسان با خداوند، طبیعت، دیگران و خود انسان برای رسیدن به قرب الی الله» و ما در آموزش پرورش مصمم هستیم که این تعریف را به معنای واقعی پیاده‌سازی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان لزوم حفظ هویت ملی گفت: هویت یکی از کلیدواژه‌های سند تحول بنیادین  است که عبارتست از باور ها و بینش ها . واین هویت چیزی از پیش تعیین شده نیست چراکه هویت خود را خودمان بر اساس اختیاری که خداوند در وجود بشر قرار داده می‌سازیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس دشمن بر روی هویت ما برنامه‌ریزی کرده و قصد نابود کردن و ازبین بردن هویت ما را دارد و این وظیفه ما است که در مقابل، ما نیز برنامه‌ریزی کنیم و برای حفظ این هویت و بالا بردن آن تلاش کنیم.

دکتر پورداود با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین گفت: در سند تحول بنیادین این مفاهیم وجود دارد و برای اینکه این سند عملیاتی شود کارهایی از جمله نظام رتبه‌بندی انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: چهار اولویت اساسی در بحث سند تحول بنیادین برای امسال در نظر گرفته شده است؛ اولویت اول سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان بوده و این به خاطر این است که رتبه معلمان دائماً در حال کنکاش و برآورد باشد تا عدالت رعایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اولویت دوم انتخاب و انتصاب مدیران است، گفت: بر این اساس سال آینده کسانی مدیر خواهند شد که در آزمون علمی شرکت و نمره قبولی کسب کنند.

وی ابراز داشت: اولویت سوم تمرکز زدایی و تفویض اختیار در راستای مدرسه محوری بر اساس شاخصه‌هایی است که متعاقباً خدمت مدارس ارسال خواهد شد.

پورداوود با بیان اینکه اولویت چهارم نظام تضمین کنترل کیفیت مدارس است که مدارس در بازه زمانی سه ماهه سنجیده می‌شوند، افزود: این اولویت به دنبال این است که مدرسه را در طول سه ماه ارزش‌گذاری خواهد کرد و فعالیت‌ها و برنامه‌های این مدرسه بر اساس ارزش‌گذاری آن خواهد بود.

وی عنوان کرد: رویکرد ما در آموزش و پرورش تکریم معلمان است و هرجا رفته‌ام این جمله را گفته‌ام و فریاد زده ام که معلمان در صدر قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اتاق مدیرکل اتاق همه معلمین است و این باید در بین مناطق و نواحی دیگر نیز پایه‌گذاری شود، گفت: بین مدیرکل و معلم نباید دیواری وجود داشته باشد؛ این قول را می‌دهم که با تمام توان برای معلمان دوندگی خواهم کرد، بنابراین تلاش کردیم آموزش و پرورش را از باندبازی و سیاسی کاری دور کنیم البته در این راه سختی‌ها و هزینه‌هایی وجود داشت که با جان و دل آنها را خریدیم و به خدمتگذاری معلمان افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات