خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: کارگاه آموزشی یک روزه با رویکرد آموزشی و فرهنگی با حضور 70 نفر از فرهنگیان عضو گروه‌های صالحین در دانشکده شهید جباریان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۳۲۳۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

کارگاه آموزشی تهدیدات فضای مجازی به همت بسیج فرهنگیان همدان برگزار شدسرهنگ محمد مولایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: کارگاه آموزشی یک روزه با رویکرد آموزشی و فرهنگی با حضور 70 نفر از فرهنگیان عضو گروه‌های صالحین در دانشکده شهید جباریان همدان برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره آشنایی فرهنگیان با تهدیدات حوزه فناوری، آسیب‌های احتمالی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه این دوره با حضور سه نفر از اساتید مجرب برگزار شد، گفت: ایجاد بلوغ زودرس در نوجوانان و اثرات منفی بر رشد طبیعی جسم و روان، گوشه گیری و انزوا و بروز افسردگی در نوجوانان و جوانان، بروز رفتارهای عصبی و غیرمتعادل، تپش قلب و بی اشتهایی و یا کم اشتهایی و رنجور شدن جسم و بی میلی به امر تحصیل و فعالیت‌های ورزشی از ​آسیب‌های جسمی و روحی و روانی کار با کامپیوتر و اینترنت است.

وی ادامه داد: همچنین عدم تمایل و یا کم رغبتی به انجام واجبات و حضور در مجامع علمی و مذهبی، مشغول شدن و استفاده زیاد از تلفن همراه برای بازی و یا دیدن کلیپ و موسیقی(اعتیاد به تلفن همراه)، بی‌خوابی و کاهش مطالعات درسی و غیردرسی و بروز افت تحصیلی، انتخاب لباس و آرایش ظاهری به سبک‌های نامأنوس و ناهنجار و گرایش به سیگار، مواد مخدر و کاهش انگیزه برای کار و تلاش از دیگر آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

مولایی عنوان کرد: یکی از مهمترین عوامل برای تعیین اثر مثبت یا منفی رایانه مدت زمانی است که کودک یا نوجوان از آن استفاده می‌کند و مسئله دیگر نوع فعالیت‌هایی است که با آنها درگیر است، وقتی بچه برای مدت طولانی از روز پای کامپیوتر می‌نشیند در سایر فعالیت‌های تحصیلی، ارتباطی و اجتماعی دچار عقب ماندگی می‌شود.

وی ابراز داشت: استفاده زیاد و کنترل نشده از کامپیوتر موجب افزایش وزن، رکود عملکرد اجتماعی- ارتباطی، گوشه گیری، انزوا و غمگینی می‌شود، همچنین بازی‌های خشن کامپیوتری کودکان و نوجوانان را مستعد مشکلات رفتاری و پرخاشگری می‌کند اما اگر از برنامه‌های صحیح آموزشی استفاده شود خلاقیت افزایش می‌یابد و فرصتی برای اکتشاف و جستجوگری در اختیار او قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات