خبرهای داغ:
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین

بسیج تفکری منطقی، برمبنای مکتب شیعی و عاشورایی است

سرهنگ والدی گفت: بسیج‌ یک تفکر است که نشات گرفته از منطق و پرورش یافته در مکتب شیعی و عاشورایی بوده و در مسائل موجود در برهه های مختلف تاریخی، منطقی عمل می‌کند 
کد خبر: ۹۰۸۱۰۶۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

سرهنگ علی والدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن تبریک هفته بسیج و تقارن آن با هفته وحدت بیان کرد: امسال هفته بسیج ویژگی خاصی با سنوات گذشته دارد که این ویژگی تقارن هفته بسیج با هفته وحدت و میلاد پربرکت پیامبر مهربانی است. 

وی با اشاره به خصوصیات و شاخصه های بسیج گفت: تفکر بسیج‌، فرهنگی گسترده است که ریشه در باورهای ملی، اسلامی‌، انقلابی مردم دارد.

وی گفت: فرهنگ و تفکر بسیج فرهنگی فراگیر است که این فرهنگ و تفکر با فرهنگ عاشورا در مکتب تشیع در هم آمیخته شده و از یکدیگر جدایی ناپذیرند. چرا که فرهنگ عاشورا در بستر تاریخ پر فراز و نشیب ما، با اقشار و اقوام مختلف جامعه ارتباط برقرار کرده و پیام خود را منتقل نموده است.  

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، ضمن اشاره به شاخصه های بسیج از ابتدای تشکیل تا کنون اظهار کرد:  اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه، مردمی بودن، آزاد اندیشی و آزادگی با تبعیت از مکتب حسینی، پاسدار دستاوردهای انقلابی و اسلامی از شاخصه های بسیج است.

سرهنگ والدی عنوان کرد: بسیج‌ یک تفکر است که نشات گرفته از منطق و پرورش یافته در مکتب شیعی و عاشورایی بوده و در مسائل موجود در برهه های مختلف تاریخی، منطقی عمل می‌کند چرا که نهاد بسیج بر اساس بصیرت پایه ریزی شده و همین امر موجب استحکام و پایداری بسیج است.

وی افزود: بسیجی می تواند با مردم ارتباط برقرار کند و این شاخصه مردمی بودن را می توان در اقدامات جهادی این نهاد مردمی به وضوح شاهد بود.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: از دیگر ویژگی های بسیج و بسیجی تخصص گرا بودن، دارای روحیه انتقاد پذیر بودن، از خود گذشتگی، ایستادگی در مسیر هدف و آرمانهای انقلابی، است و یک بسیجی منافع نظام و انقلاب را برمنافع شخصی خود ترجیح می دهد.

 ۱۰۱۰/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها