خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین خبر داد:

قزوین، پایلوت طرح کوپه دانایی در کشور

اسماعیلی گفت: همچنین برای اولین بار با همکاری راه آهن قزوین طرح کوپه دانایی انجام شد. این طرح برای اولین بار در کشور انجام می شود که قزوین در این طرح بعنوان پایلوت می باشد و طرح کوپه دانایی با پنج هزار جلد کتاب انجام میشود.
کد خبر: ۹۰۷۷۰۱۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین، در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته کتابخوانی با حضور اصحاب رسانه در محل اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین برگزار شد بیان کرد: شعار امسال ما حال خوش خواندن می باشد. این که چگونه میتوانیم زندگی و‌حیات مجددی را شروع کنیم که ماندگار باشد و پویشی را ایجاد کنیم که یک کتاب چگونه می تواند تاثیرات مثبت در زندگی حال و آینده ما داشته باشد.

وی گفت: تاریخ کتابخانه ها بخش مهمی از پیشرفت تمدن تاریخی کشورهاست. کتاب نقطه قوت یک ملت و اصل، پایه، ستون و میراث یک ملت است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهار کرد: از فواید مقابله با افسردگی، گسترش دایره لغات، افزایش تمرکز، بهبود مهارت نوشتن، آرامش خاطر است که در هفته کتاب، کتاب را به عنوان سرگرمی رایگان، برای زندگی بانشاط ارائه دهیم.

اسماعیلی عنوان کرد: نقش کتاب در تربیت افراد جامعه، تربیت شهروندان متعهد و مسوول است. در کتابخانه ها فعالیتهای فرهنگی شکل می گیرد و از کتابخانه بعنوان محفل پرورش فکر و اندیشه ها می توان یاد کرد که افراد متعهد و آگاه را تحویل جامعه می دهد.

وی افزود: به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی که از ۲۴ لغایت یکم آذرماه برگزار می شود روزهای ۲۴ و ۲۶ آبان عضویت رایگان کتابخانه ها می باشد.

مدیرکل کتابحانه های عمومی استان قزوین اضافه کرد: در بحث تامین منابع کتاب، انجمن کتابخانه های شهرستان البرز استان قزوین، امسال بعنوان انجمن برتر کشور انتخاب شد. همچنین طرحی با حمایت استاندار بنام طرح اهدا کتاب ایجاد شد و ۲۷ هزار نسخه کتاب در طرح گلریزان کتاب به کتابخانه ها اهدا شد. همچنین بیش از ۱۵۵ نویسنده، مولف و‌ مترجم بومی شناسایی و در حد بضاعت‌ این اداره کل، کتابهایشان خریداری شد.

اسماعیلی تصریح کرد: ۷۰ عنوان کتاب در رسانه های دیداری و شنیداری معرفی شدند و میزان جذب کتابخانه ها ۸۹ هزارنسخه در طول یکسال گذشته بوده است.

وی مطرح کرد: همچنین برای اولین بار با همکاری راه آهن قزوین طرح کوپه دانایی انجام شد. همانطور که منوی غذا در قطار وجود دارد منوی کتاب هم آماده شده و به طور رایگان در اختیار مسافرین قرار می گیرد. این طرح برای اولین بار در کشور انجام می شود که قزوین در این طرح بعنوان پایلوت می باشد و طرح کوپه دانایی با پنج هزار جلد کتاب انجام میشود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: طرح کوپه دانایی در مسیرهای کوتاه قزوین تهران و در مسیرهای بلند قزوین مشهد اجرا می شود.

اسماعیلی با اشاره به نقش رسانه ها در ایجاد فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: رسانه ها تاثیرگذارترین عنصری هستند که می توانند نقش پررنگی در این امر داشته باشند. در تمام برنامه های فرهنگی و نمایشی، جای خالی معرفی کتابهمیشه مشهود است و رسانه ها بعنوان ابزارهای توانمند می توانند بازوی پرتوان ما باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها