مرتضی مولوی پور، گفت: درمان بیماری مسائل اقتصادی و تحریم‌ها در گرو نگاه به داخل و تدبیر در راه‌کارهای اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۲۹
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل سیاسی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان گفت: در شرایط جدید، آمریکایی ها قصد زورگویی علیه ملت ایران را دارند، اما مردم ایران اسلامی در برابر توطئه آنان ایستادند.

مرتضی مولوی پور، افزود: شرایطی که در کشور وجود دارد نیازمند یک قیام و عزم ملی علیه زورگویی غیرقانونی و فشارهای اقتصادی آمریکاست و این نخستین بار نیست که مردم ایران با زورگویی آمریکایی ها مواجه می شوند و دست و پنجه نرم می کنند؛ لذامی توان گفت اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با جنگ اقتصادی است.

این کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمامی قدرت هایی که دست نامشروع آنها از منابع ملی ایران اسلامی کوتاه شده بود، در طول 40 سال اخیر همواره علیه ملت ایران توطئه به راه انداخته اند و در ابتدای انقلاب، به مدت دو سال از سوی منافقین، کشور را ترور و آشوب و شورش فرا گرفت؛ اما مردم به صحنه آمدند و امنیت برقرار شد.

وی افزود: دشمن در بار دوم به پنج استان ایران حمله کرد و 8 سال علیه ملت ایران جنگ به راه انداخت، اما مردم دوباره به صحنه آمدند و همه نقاط مرزی اشغال شده از سوی رژیم بعثی  آزاد شد.

مولوی پور گفت: این سومین بار است که آمریکا از طریق جنگ اقتصادی به مصاف ملت ایران آماده است و تصور آمریکایی ها این است که از طریق مسائل  امنیتی و نظامی، نمی توانند وارد ایران بشوند، پس باید تحریم اقتصادی علیه ملت ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: بزرگترین مشکل آمریکا و غربی ها این است که ملت ایران را نشناخته اند و آنها نمی دانند چگونه یک مادر، سه فرزند و سه برادر شهید خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و پای آرمان های انقلاب ایستاده است.

این کارشناس مسایل سیاسی گفت: دشمن نمی تواند ملت ایران را در محاصره قرار دهد و می داند که نمی تواند با این ملت بجنگد. کشورهای غربی گمان می کنند که با افکار مادی گرایانه خود می توانند ملت ایران را محاصره کنند و از پا درآورند. و همین محاسبات اشتباه را در مسائل امنیتی از جمله تشویق صدام برای جنگ علیه ایران و شورش گری منافقین و ...،  نیز داشتند.

وی با بیان اینکه ایران راهکارهای مهمی برای مقابله با تحریم های آمریکا و غربی ها دارد، افزود: اگر بازارهای بین المللی را به روی ایران ببندند، باید از ظرفیت بازار داخلی استفاده کرد و از ظرفیت مردم بهره برد.

مولوی پور اذعان کرد: ایران با 15 کشور هم مرز است و هیچ کشوری نمی تواند تجارت منطقه ای ایران را محدود کند و تجارت داخلی نیز می تواند تجارت بین المللی را پوشش دهد. بانک ها و بنگاه های اقتصادی کوچک در کشورهای مختلف نیز وجود دارد که اعلام کرده اند تحریم های اقتصادی آمریکا و غربی ها را اجرا نخواهند کرد و پیشنهاد اخیر اروپایی ها نیز این بود که بانک های بزرگ نمی توانند تحریم ها را اجرا نکنند، ولی بانک های کوچک و بنگاه های دیگر در زمینه داد و ستد با ایران مشکلی ندارند.

وی گفت: همچنین نقدینگی بزرگی دست مردم ایران است، که می توان این نقدینگی را با جلب  اعتماد مردم و با امید به یک قیام «ما می توانیم» و با بهره گیری از ظرفیت مردمی می توان در برابر توطئه دشمنان ایستاد و به همه تحریم ها غلبه کرد.

ارسال نظرات