خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین

جابجایی بیش از 12 هزار نفرزائر اربعینی، بااستفاده ازناوگان حمل ونقل

از 21 مهرماه تا 5 آبان ماه سالجاری 12هزار و 228 نفر زائر اربعین حسینی (ع) توسط 317 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری ( اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ) جهت زیارت عتبات عالیات به عراق و مرز مهران اعزام شده اند
کد خبر: ۹۰۷۱۹۶۸
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، افشین پیرنون طی بازدید از نحوه ارایه خدمات ناوگان عمومی به مسافرین اربعین حسینی (ع) بیان کرد: از 21 مهرماه تا 5 آبان ماه جاری تعداد 12هزار و 228 نفر زائرین اربعین حسینی (ع) توسط 317 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری ( اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ) جهت زیارت عتبات عالیات به عراق و مرز مهران اعزام شده اند که از این تعداد 9 هزار و 122 نفر به مرز مهران و 3 هزار و 106 نفر به کربلا و نجف بوده اند.

وی تصریح کرد: 125 کیلومتر از مسیر زائران در محور قزوین- همدان را با نصب علائم راهنمایی و رانندگی، آشکار سازی و ایمن سازی تقاطع ها و دماغه ها و نقاط پرحادثه این محور، رنگ آمیزی سرعتگاه ها، نصب چراغ چشمک زن، ایجاد روشنایی,ایمن سازی محل استقرار موکب محور قزوین-همدان و استقرار4 دستگاه جرثقیل سنگین در این محور و ... ایمن سازی گردیده است و همچنین16دستگاه تریلی و کامیون اطاقدار برای انتقال اقلام مورد نیاز زائران اختصاص یافته.

پیرنون عنوان کرد: در راستای ارایه هر چه بهتر خدمات به زائرین حسینی (ع) چهار نفر مرکب از نمایندگان این اداره کل و انجمن های صنفی شرکت ها و رانندگان حمل و نقل مسافربری استان در مرز مهران حضور دارند.

وی افزود: تدابیرلازم با حضور نمایندگان این اداره کل در مرز مهران از دیگر اقداماتی است که جهت ساماندهی، كنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه سرويس‌دهي به مسافران به منظور ارايه خدمات مناسب در نظر گرفته شده است و زائران می توانند ازطريق تلفن گويا، صندوق‌هاي انتقادات و پيشنهادات، و بهره‌گيري از سامانه شماره 3000143 با پيش شماره 028 براي دريافت نظرات و مشكلات احتمالي استفاده‌كنندگان از وسايل ‌نقليه عمومي به صورت شبانه‌روزي، سامانه نظارت مردمي 110120 پليس راه به منظورجلب مشاركت مردمي درافزايش ايمني سفر و كاهش تصادفات، سامانه اطلاع رساني 30007070 براي ارتباط مردمي واعلام نظر جهت وضعيت نمازخانه ها و مساجد بين راهي در دستور كارمي باشد.

پیرنون بیان داشت: مرکز مدیریت راههای این اداره کل، ۲۴ ساعته در خدمت کاروان‌های زیارتی است و اطلاعات راه‌های استان نیز بصورت مداوم به روز رسانی می‌شود، علاقمندان برای کسب اطلاعات ترافیکی محورهای استان می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۱ تماس حاصل نمایند. همچنین برای اطلاع رسانی به هموطنان و ارائه خدمات به زائران عزیز اربعین حسینی(ع) صفحه ویژه اربعین در وب سایت 141 به نشانی اینترنتی www.141.ir/arbaeen راه اندازی شده است.

پیرنون در پايان با آرزوی بهره مندی از سفری معنوی برای زائران گفت: انشاء الله با ارائه خدمات مطلوبتر به هموطنان عزيز و اهتمام ويژه در تحقق انجام ماموريت هاي محوله بيش از پيش در راستاي پيشبرد اهداف و برنامه های ابلاغی گام بر مي داريم و اعزام زائران امسال هم مانند سال‌هاي گذشته به بهترين صورت انجام شود و كمترين حوادث جاده ای را داشته باشيم.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها