خبرهای داغ:
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان قزوین

97 درصد اتباع خارجی دچار بیماری واگیردار هستند

عشایری گفت: طبق آمار موجود، 97 درصد اتباع خارجی دچار بیماری واگیردار هستند که تهدیدی برای سلامت جامعه به شمار می‌رود در حالی که سونامی ازدواج این اتباع خطرناک بوده و تاکنون 700 ازدواج ثبت شده است.
کد خبر: ۹۰۷۱۸۸۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، بهمن عشایری مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان قزوین صبح امروز در جلسه ساماندهی اتباع خارجی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بیان کرد: براساس آمارها بیش از 58 هزار پناهنده در استان قزوین ساکن بوده که شامل 10 هزار مهاجر، 16 هزار پناهنده و 32 هزار اتباع خارجی غیرمجاز هستند.

وی گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی استان قزوین نقطه تفکیک ممنوعه و مجاز برای سکونت و اشتغال اتباع خارجی وجود داشته که نیازمند ساماندهی است. یکی از برنامه های الویت دار ما، سرشماری اتباع خارجی غیرمجاز بوده اما به سبب عدم اعتماد، این افراد در مناطق مسکونی غیرمجاز زندگی کرده و در سرشماری‌ها حضور ندارند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان قزوین با اشاره به اهمیت توجه مدیران به موضوع اتباع خارجی اظهار کرد: براساس ارزیابی‌ها تعداد اتباع در استان فراتر از آستانه ظرفیت‌پذیری بوده و نیازمند بازنگری است این امر در حالی بوده که ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و غیره در استان سبب بروز این امر شده است.

عشایری خاطرنشان کرد: هزینه درمانی اتباع ماهانه 20 میلیارد ریال و سرانه آموزش هر تبعه 20 میلیون ریال است در حالی که در مناطق مشعلدار، چوبیندر و مناطق جنوبی قزوین شهروندان نسبت به کثرت این اتباع خارجی اعتراض دارند.

وی افزود: طبق آمار موجود، 97 درصد اتباع خارجی دچار بیماری واگیردار هستند که تهدیدی برای سلامت جامعه به شمار می‌رود در حالی که سونامی ازدواج این اتباع خطرناک بوده و تاکنون 700 ازدواج ثبت شده است.

وی عنوان کرد: حضور اتباع خارجی در حوزه کشاورزی استان با توجه به خشکسالی‌های اخیر مضرات جدی به اراضی وارد می‌کند که نیازمند بررسی است.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها