نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

اجتماع اربعین مانور وحدت و قدرت مسلمانان/قتل خاشقچی ماهیت واقعی آل‌سعود را آشکار کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اجتماع بزرگ اربعین فرصتی است تا مسلمانان در سایه آن به وحدت بیشتر برسند و دشمنان را با اتحاد خود، مأیوس کنند.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۸۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و حماسه بزرگ پیاده‌روی زائران اباعبدالله الحسین(ع) گفت: امام حسین (ع) در راه عظمت اسلام به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه خون امام حسین(ع) باعث بیداری مسلمانان و آزادی خواهان عالم شد، گفت: امام حسین با شهادتش راه روشن دین و ایمان را به بشریت نشان داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، مجاهدان راه خدا و آزادی عراق امروز برقرار شده است، به پیاده‌روی اربعین اشاره و تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین تجمع بزرگ شیعه در جهان امروز است که در آن مسلمانان همه باهم با تکیه‌ بر همدلی و برادری در مقابل آمریکا، اسرائیل و منافقین بایستیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبای با تاکید بر اینکه این حرکت معنوی فرصتی است تا مسلمانان در سایه آن به وحدت بیشتر برسند و دشمنان را با اتحاد خود، مأیوس کنند، گفت: مسلمانان در این حماسه و اجتماع بزرگ جلوه‌هایی از ایثار،، ولایت‌پذیری و حب اهل بیت(ع) را تجربه می‌کنند.

وی با تأکید بر تکرار تاریخ افزود: از زمان صدر اسلام تاکنون هر روز فرقه‌های متعددی از گوشه‌ و کنار سر برمی‌آورند و در کنار اسم‌های وارداتی تفکر مردم را نشانه می‌روند. مردم باید هوشیار باشند و برای نجات دست به دامان علمای آگاه زمان بشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی همچنین با اشاره به برپایی 50 موکب استان مرکزی در عراق گفت: با توجه به اینکه دفتر کنسولی عراق در اراک برای اولین سال برقرار شد، طبق آمار اعلامی ۶۰ هزار ویزا در این بازه زمانی صادر شده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبای به مناسبت‌های آبان‌ماه از جمله 13 ابان اشاره کرد و گفت: باید قدر این مناسبت‌ها را بدانیم؛ درست است که برخی از مشکلات اقتصادی در جامعه امروز وجود دارد اما همه باید قدر کشور را بدانیم و باقدرت از کیان نظام و اسلام دفاع کنیم.

وی به قتل خاشقچی، روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری عربستان در ترکیه اشاره کرد و افزود: اینحادثه تلخ آبروی رژیم سعودی و حامیانش را در جهان بُرد؛ ماجرای قتل خاشقچی یک نصرت الهی برای پی بردن دنیا به رذالت آل سعود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به جنایت رژیمم سعودی در یمن هم اشاره و تصریح کرد: امروز سعودی‌ها با پشتوانه دلارهای نفتی و با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا در یمن دست به جنایت می‌زنند و دنیا می‌داند که انجام این جنایات فقط با حمایت آمریکا ممکن است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبای گفت: دست سعودی‌ها به خون حجاج بیت‌الله الحرام، مردم یمن و سوریه و بحرین آلوده است؛ سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مدعی لیبرال دموکراسی باید در مقابل این وحشی‌گری بایستند.

وی در بخشی از سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت‌های شهردار اراک در مدت مسئولیت به فعالیت‌های شهرداری اشاره کرد و افزود: در خیابان هپکو کار بزرگی در حال شکل‌گیری است و برای محقق شدن این مهم زحمات بسیاری کشیده شده است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با توجه به‌ سلامت جامعه را توجه به امنیت اجتماعی و خانواده دانست و گفت: خادمین حوزه سلامت در حد ضرورت هزینه‌ها، کیفیت خدمات سلامت و محرومین را مورد توجه قرار دهند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبای با ابراز تأسف از اجرایی نشدن طرح پزشک خانواده خاطرنشان کرد: می‌توان با خدمات طبقه‌بندی‌شده، پزشک خانواده و اجرای طرح ارجاع بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را پوشش داد.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات