خبرهای داغ:
جانشین سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین:

برای عبور از مشکلات باید خودباوری را به جوانان تزریق کنیم

جانشین سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین گفت: شهید حسن‌پور جانشین لشکر علی ابن ابیطالب تنها 23 سال سن داشت؛ این در حالی است که به دلیل عدم اعتماد به نیروهای جوان، امروز یک جوان 23 ساله یک کار بدیهی را نمی‌تواند انجام دهد؛ بنابراین برای عبور از مشکلات باید خودباوری را به جامعه مخصوصاً جوانان تزریق کنیم.
کد خبر: ۹۰۶۹۹۵۱
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ عباس برزگر جانشین سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین اظهار کرد: مقدمه برگزاری هر کنگره جمع‌آوری آثار است که این امر از 7 سال پیش آغاز شده است و تعدادی از بسیجیان در جمع آوری آثار از قبیل وصیت‌نامه، عکس و فیلم همت کردند و برای هر خاطرات هر شهید با 15 نفر از قبیل پدر، مادر، همسر، فرزندان و معلم‌ها مصاحبه‌هایی صورت گرفت که برای تدوین، تألیف و نشر آن در قالب کتاب اقدام خواهد شد.
وی ادامه داد: ساختار سازمانی کنگره‌های شهدا هم از پیش تعیین‌شده است و در کنگره 3 هزار شهید استان، آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان به‌عنوان رئیس هیئت‌امنا، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین نیز به‌عنوان رئیس ستاد سیاست‌گذاری و فرمانده سپاه صاحب الأمر (عج) استان نیز به‌عنوان دبیر کل اجرایی کنگره فعالیت دارند.
جانشین سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین عنوان کرد: در کنگره 3 هزار شهید استان قزوین 22 کمیته فعال وجود دارد و رؤسای این کمیته‌ها را مدیران دستگاه‌های اجرایی بر عهده‌دارند.
وی تصریح کرد: سپاه متولی کمیته مراسم است و سردار کبیری نیز کمیته علمی و پژوهشی را بر عهده دارد؛ همچنین مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ریاست سایر کمیته‌ها از قبیل پشتیبانی و ورزش، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، فرهنگ و آموزش، جمع‌آوری، گنجینه و یادمان‌ها را بر عهده‌دارند.
برزگر خاطرنشان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست کمیته فرهنگ و نشر، معاون اقتصادی استاندار نیز ریاست کمیته پشتیبانی را بر عهده‌دارند.
وی اضافه کرد: در شهرستان‌ها فرمانداران رؤسای کنگره‌ها و اجلاس‌های شهرستانی و دبیر آن‌ها نیز فرماندهان سپاه در شهرستان‌ها هستند.
این مسئول گفت: هر دستگاه اجرایی بر شرح وظایف خود آگاه است و اقدامات خوبی نیز انجام شده که برخی زودبازده و برخی دیربازده است؛ در حال حاضر فضاسازی و تبلیغ قابل مشاهده است ولی در حوزه تألیف و نشر کتاب باید همه مراحل طی شود که به زمان احتیاج دارد.
برزگر اشاره کرد: قبلاً از اجلاسیه اصلی 4 اجلاسیه فرعی با محوریت بسیج فرهنگیان، دانش‌آموزی، جامعه زنان و دانشجویی قبل از اجلاسیه اصلی برگزار خواهد شد؛ همچنین بسیج کارگری و طلاب نیز به‌مرور یادواره‌های خود را برگزار خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه یادواره‌ها اهداف متعدد و متنوعی دارند، اضافه کرد: یکی از اهداف این یادواره‌ها بزرگداشت رزمندگان و خانواده ایثارگران است و کنگره 3 هزار شهید استان می‌خواهد بگوید که ایثار آنان فراموش نشده و در حال حاضر روحیه ایثار، گذشت و پایمردی نیز همچنان وجود دارد.
جانشین سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین با بیان اینکه امروز در صنعت موشکی خودکفا شده‌ایم، اضافه کرد: در 8 سال جنگ تحمیلی مقابل 29 کشور اروپا و آمریکایی ایستادگی کردیم والان هم می‌توانیم با پیشرفت‌هایی که به دست آورده‌ایم ایستادگی کنیم.
وی مطرح کرد: شهید حسن‌پور جانشین لشکر علی ابن ابیطالب تنها 23 سال سن داشت؛ این در حالی است که به دلیل عدم اعتماد به نیروهای جوان، امروز یک جوان 23 ساله یک کار بدیهی را نمی‌تواند انجام دهد؛ بنابراین برای عبور از مشکلات باید خودباوری را به جامعه مخصوصاً جوانان تزریق کنیم.
منبع: ایسنا

ارسال نظرات
پر بیننده ها