خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین:

2000 کیلوگرم شیره انگور تقلبی در مسیر جاده قزوین – رشت، کشف شد

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از کشف و توقیف دو هزار کیلوگرم شیره انگور تقلبی و غیرقابل مصرف انسانی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۹۸۸۷
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

دکتر سیدعلیرضا خونساری، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین عنوان کرد: با بررسی های کارشناسان بهداشت محیط و با همکاری فرماندهی انتظامی پاسگاه و دادگاه عمومی کوهین مقدار دو تُن شیره انگور تقلبی که با مواد اولیه نامناسب تهیه می شد در یکی از کارگاه های مسیر جاده قزوین – رشت، کشف و نمونه توقیف شده برای رسیدگی نهایی و صدور حکم قطعی به مراجع قضایی ارسال شد.
مهندس محمدتقی سلیمانی، کارشناس مسوول بهداشت محیط شهرستان قزوین نیز در این رابطه گفت: طی سال های اخیر طبق بررسی های انجام شده از شیره های محلی موجود در بازار، متاسفانه مشاهده شده، درصدی از شیره های موجود، تقلبی و از ضایعات نبات ریزی ها و ضایعات خرما تهیه می شود.
سلیمانی عنوان کرد: با توجه به افزایش تعداد نمونه شیره های تقلبی در سطح بازار، بازرسان بهداشت محیط شهرستان طی بازرسی های مستمر و با مساعدت فرماندهی انتظامی پاسگاه و دادگاه عمومی کوهین، تعداد 250 ظرف، معادل دو هزار کیلوگرم شیره تقلبی، کشف و توقیف کرده و پرونده متصدی را به مراجع قضایی ارجاع دادند که در حال حاضر پرونده در حال بررسی در دادگاه عمومی و انقلاب است.
قیمت پایین، علامتی برای لزوم بررسی بیشتر
کارشناس مسوول بهداشت محیط شهرستان قزوین از مردم خواست از خرید و مصرف شیره های تقلبی که از قند سوخته، خرمای فاسد و کرم زده تولید می شود و با قیمت بسیار پایین و نامتعارف در بازار عرضه می شود، خودداری کنند. ایشان پیشنهاد داد که مردم، این نوع محصولات را از فروشگاه های معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده عرضه این محصولات به صورت غیربهداشتی، با سامانه 190 تماس بگیرند.
کشف 500 شیشه آب میوه غیرقابل مصرف
این کارشناس اظهار کرد: در اقدامی دیگر، پس از بازرسی از یک اغذیه فروشی در سطح شهر قزوین تعداد 500 شیشه آب میوه غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.
به گفته مهندس سلیمانی، مشخص شد با توجه به اتمام تاریخ انقضای آب میوه های مذکور، متصدی این اغذیه فروشی مشخصات ماده 11 آب میوه ها را پاک کرده و عرضه می کرد که پس از صورت جلسه، آب میوه های مذکور در محل معدوم شد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها